Tiger & Blaze

Direktlänk till inlägg 13 december 2011

Träningsmål och hundmöten

Av Maija - 13 december 2011 17:42

Jag börjar med att berätta hur duktig Tiger var idag. Vi mötte hundar när han var lös som var cirka 10-15m ifrån oss. Jag visslar och Tiger kommer glatt springandes för lite korv. Vi stötte på samma hundar en gång till och då sprang han också till mig (fortfare än sist) och sen korsade vi stigar och när han kände lukten av dem så sprang han till mig för lite korv utan att jag ens behövde vissla


Träningsmål v. 50

* Hålla fast (större fokus än på ligg)

* Ligg

* Lek med andra

* Kamplek


Idag har vi haft vårt tredje pass i hålla fast träningen. Han var jätteduktig, det gick bättre än väntat. Jag hade tänkt att växla mellan intensiva duttar och att han ska öppna munnen, men han öppnade munnen över handsken om och om igen   


Nummer fyra, 5x3

Plan A - duttar, intesivt (5), öppen mun med 1-2 intensiva (5), 1 intensiv och sluta på 4 öppen mun (5)

Plan B - ungefär som förra men med lite fler intensiva duttar


På kvällen körde vi jaktinkallningar vid SVA med Stina och Laban. Tiger var duktig men har fortfarande svårt för att sitta bunden medan jag tränar med andra. Det är hemskt, "jag plågar honom" och han skriker en del :P

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maija - 2 februari 2014 21:10

Nu lämnar jag bloggplatsen och har startat upp en ny blogg på weebly. Hoppas ni tittar in där! (Denna blogg får ligga kvar då det tyvärr inte går att exportera inläggen)   http://allroundaussie.weebly.com/ ...

Av Maija - 30 januari 2014 21:14

Efter ett litet uppehåll med klossen (betoning på litet) så har jag tänkt att han kan ju verkligen nästan ta ett varv, ska jag pusha honom? Ikväll körde vi snabbt en omgång som vi brukar och det gav inga framsteg, efter en paus kom tre riktigt goda g...

Av Maija - 28 januari 2014 11:32

Idag så kollade jag på mina mål och blev påmind om att vi inte tränat kedjor alls, trots att det var ett viktigt mål för dessa två veckor. Jag började med att tänka att vi har ju inte tränat ute så mycket (som en liten ursäkt) för att snabbt påminna ...

Av Maija - 26 januari 2014 20:13

Jag brukar inte skriva så mycket om mig själv i bloggen men jag måste få dela med mig av det här. Nu är jag färdig veterinär   och igår var det examensfest med ceremoni i vackra Uppsala universitets aula och sen middag och bal på slottet. Efter en lå...

Av Maija - 22 januari 2014 23:03

Idag har vi varit ute på en riktig långis i solen. Tiger fick prova en lösning på sina tossor, att använda vetrap för att fästa dem. Det gick bättre än utan men höll inte länge innan allt lossnade. Tiger får ont i sina tåleder när snön ligger på, jag...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards