Tiger & Blaze

Direktlänk till inlägg 3 januari 2014

MY BABY IS A GENIUS!

Av Maija - 3 januari 2014 20:45

<a href="http://www.bloglovin.com/blog/2600412/?claim=dz23ta7pjje">Follow my blog with Bloglovin</a>


Det här är ett skrytinlägg. Blaze är så jäkla snabb på att förstå vad man vill och det har hittills räckt med att lägga på kommando under två till tre repetitioner för att han ska förstå. Kanske inte i vilken position som helst men han har en bra tanke om vad det är jag vill. Idag har han överraskat mig rejält. Igår tänkte jag att vi inte kommit så långt med krypa bakåt (som jag bestämt för att kalla gliiid) så jag tänkte att jag lägger bara dit handen men inte godisen och så var jag lite långsam och han började krypa av sig själv *score*. Igår så gjorde han runt 30cm och jag tänkte att vi fortsätter på det idag och vad gör han då han kryper 1-1.5m bakåt! Nu ska vi lägga på kommando och sen gå vidare med att bygga ut backandet, att backa upp på föremål och att backa upp för en trappa.


För att balansera detta fantastiska skrytinlägg så kan jag säga att vi fortfarande inte kommit så långt med klossen. Men nu känns det som att det börjar släppa. Jag har tänkt mer på min timing och bara klickat för rörelse och så har jag börjat med att starta honom med ryggen mot mig för att få bonus-momentum. Jag tycker det hjälpt honom att gå förbi den där magiska mittlinjen. Målet är två varv (åt båda hållen fast vi jobbar bara med ett nu) oberoende av min kroppsposition.


 
 
Sandra

Sandra

3 januari 2014 21:09

Snyggt där med baklängeskryp :D

http://xifon.blogg.se

Maija

3 januari 2014 22:55

tack är ett riktigt "flashigt" trick tycker jag :)

 
Ingen bild

Anette

4 januari 2014 21:32

Det är klart att han är :) !

Maija

6 januari 2014 16:03

Såklart ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maija - 2 februari 2014 21:10

Nu lämnar jag bloggplatsen och har startat upp en ny blogg på weebly. Hoppas ni tittar in där! (Denna blogg får ligga kvar då det tyvärr inte går att exportera inläggen)   http://allroundaussie.weebly.com/ ...

Av Maija - 30 januari 2014 21:14

Efter ett litet uppehåll med klossen (betoning på litet) så har jag tänkt att han kan ju verkligen nästan ta ett varv, ska jag pusha honom? Ikväll körde vi snabbt en omgång som vi brukar och det gav inga framsteg, efter en paus kom tre riktigt goda g...

Av Maija - 28 januari 2014 11:32

Idag så kollade jag på mina mål och blev påmind om att vi inte tränat kedjor alls, trots att det var ett viktigt mål för dessa två veckor. Jag började med att tänka att vi har ju inte tränat ute så mycket (som en liten ursäkt) för att snabbt påminna ...

Av Maija - 26 januari 2014 20:13

Jag brukar inte skriva så mycket om mig själv i bloggen men jag måste få dela med mig av det här. Nu är jag färdig veterinär   och igår var det examensfest med ceremoni i vackra Uppsala universitets aula och sen middag och bal på slottet. Efter en lå...

Av Maija - 22 januari 2014 23:03

Idag har vi varit ute på en riktig långis i solen. Tiger fick prova en lösning på sina tossor, att använda vetrap för att fästa dem. Det gick bättre än utan men höll inte länge innan allt lossnade. Tiger får ont i sina tåleder när snön ligger på, jag...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards