Tiger & Blaze

Direktlänk till inlägg 26 januari 2014

Träning på klubben, nytt foder och examen

Av Maija - 26 januari 2014 20:13

Jag brukar inte skriva så mycket om mig själv i bloggen men jag måste få dela med mig av det här. Nu är jag färdig veterinär   och igår var det examensfest med ceremoni i vackra Uppsala universitets aula och sen middag och bal på slottet. Efter en långpromenad på morgonen så fick vovvarna vara hemma hos snälla Stina som passade dem ända tills jag kom hem strax innan ett på natten. Hon var också duktig och skickade uppdateringar på hur hundarna mådde och bilder så att jag kunde hålla mig lugn.

 

I onsdags var vädret fortsatt fint och vi tog bussen ut till Skarholmen och gick längs med Mälaren. Jättemysig promenadväg och det går snabbt att ta bussen dit. Det ska vi definitivt göra oftare.

 

I torsdag var vi på brukshundklubben i två timmar och tränade rally. Tiger fick öva på sin startrutin och sitta lääänge vid sidan innan vi startade. Blaze jobbade med följsamhet, varvat med inkallningar och andra fartlekar kring skyltar och koner. Vid sju så var det ett rally-möte på klubben och jag passade på att träna passivitet när hundarna ändå var så trötta. Det var Blaze's första gång att vara med på möte och han skötte sig utmärkt och båda två somnade fort.

     

I fredags så var jag ut till Boländerna och köpte köttben och oxhjärta på City gross och så var jag inne på Grizzly och köpte ett nytt torrfoder till Tiger som vi ska prova. Canagan Salmon. Den kostade 729kr (12kg), så jag kände att det åtminstone måste vara gott för att jag inte ska tycka det var ett dåligt köp, och gissa om hundarna gillade det! Jag har hittat båda hundarna stirrandes på påsen som i trans vid flertalet tillfällen (stänger av när de är ensamma tills den får plats i fodertunnan ;) ). Ska bli spännande att se hur Tiger blir på det här fodret. Blaze har en hel del valpfoder kvar och när han ätit upp allt så tror jag att han ska få gå över på det här fodret också, förutsatt att Tiger fungerar bra på det. Tror det är ett foder som skulle passa båda två och gör det det så är det bekvämare om de äter samma sort.

 

Idag har hundarna fått kvalitéts tid på egen hand. Blaze fick köra inkallningslekar och bus i snön medan Tiger fick gå runt och nosa nästan precis vart han ville och låg och rullade sig och åt snö   Laban nyser och mår lite dåligt och det är himla trist. Som tur är så har han bara umgåtts med oss de sista dagarna. Så vi har isolering i en vecka nu för att kolla om Tiger eller Blaze blir sjuka. Tiger tycker det är hemskt att inte kunna vara hemma hos Laban. Det verkar inte vara något som ger allvarliga symtom men Tiger fick så himla ont i sina leder sist så jag hoppas verkligen han slipper det igen. Hörde om flera snoriga och hostiga hundar på området bara under kvällen så det verkar vara en mini-epidemi på Gälbo (stay away if you can). Jag har precis lagt in en stor beställning ifrån tuggmästaren med en massa gott till hundarna. Så OM de blir hängiga så kommer det finnas tröstgodis och om de håller sig friska så kan vi fira istället ;)

 
 
PShundar

PShundar

26 januari 2014 21:23

GRATTIS!

http://pshundar.se

Maija

27 januari 2014 17:52

Tack! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maija - 2 februari 2014 21:10

Nu lämnar jag bloggplatsen och har startat upp en ny blogg på weebly. Hoppas ni tittar in där! (Denna blogg får ligga kvar då det tyvärr inte går att exportera inläggen)   http://allroundaussie.weebly.com/ ...

Av Maija - 30 januari 2014 21:14

Efter ett litet uppehåll med klossen (betoning på litet) så har jag tänkt att han kan ju verkligen nästan ta ett varv, ska jag pusha honom? Ikväll körde vi snabbt en omgång som vi brukar och det gav inga framsteg, efter en paus kom tre riktigt goda g...

Av Maija - 28 januari 2014 11:32

Idag så kollade jag på mina mål och blev påmind om att vi inte tränat kedjor alls, trots att det var ett viktigt mål för dessa två veckor. Jag började med att tänka att vi har ju inte tränat ute så mycket (som en liten ursäkt) för att snabbt påminna ...

Av Maija - 22 januari 2014 23:03

Idag har vi varit ute på en riktig långis i solen. Tiger fick prova en lösning på sina tossor, att använda vetrap för att fästa dem. Det gick bättre än utan men höll inte länge innan allt lossnade. Tiger får ont i sina tåleder när snön ligger på, jag...

Av Maija - 19 januari 2014 09:30


  * Backa Fritt Upp på föremål * Klossen Helt varv motsols Påbörja medsols * Stå/sitt/ligg Stimuluskontroll Vid sidan I rörelse När uppjagad * Byteslekar Fokus på att hålla fast tills tack/yes * Baklängesmarsch Duration...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards