Tiger & Blaze

Alla inlägg den 20 december 2011

Av Maija - 20 december 2011 17:47

Jag har blivit utsatt för psykologisk krigsföring de senaste dagarna. Tiger går omkring och piper jättemycket och det verkar vara mest för att "livet är tråkigt" och "titta på mig nu!". Det värsta är att jag vaknar om nätterna av att han går runt och piper. Jag hoppas han slutar snart annars blir jag tokig. Utomhus har han också varit skum. Han har börjat skälla ut konstiga saker och det var länge sen han var såhär spökig. Det är fågelautomater, barn, stolpar och jag vet inte vad. Sen i måndags så var vi skogen och han hade långlina för att han var lite vild. Då sticker han iväg, inte för att han såg något eller kände någon lukt. Han bara stack, vände när jag ropade, spurtade mot mig men vände 1m ifrån. Jag gick vidare för vi var ändå mitt i skogen och han springer åt andra hållet. Usch va sur jag var   Till sist fick jag gå och leta efter honom, då kommer han springandes från ett helt annat håll än jag trodde med min klasskamrat och hennes rottis i hälarna. "Titta vilka jag hittade" - överlycklig som vanligt för en lekkompis.


Idag har vi varit ute och lekt med Dori. Jag höll ett extra öga på omgivningen utifall att han skulle få för sig nåt, men det gick bra. När vi går själva vill han väldigt gärna hitta en lekkompis, så Tiger brukar vara väldigt duktig på att inte springa fram till andra hundar när han redan har någon att leka med

           

På träningssidan händer det en del. Jag har succesivt blivit lat igen och vi leker mindre än tidigare (rena lekpass). Denna vecka ska jag försöka styra upp det här med lite bättre rutiner och jag har sett över hur mycket träning/lek det är rimligt att vi hinner med. Förra veckan tänkte jag kampträna och stötte på ett nytt problem. Tiger slutade leka när han insåg att det fanns godis, det var länge sen vi tränade såhär och då var det inget problem. Jag vet att det är mitt fel för jag brukar ge en godis för att få leksaken när det är dags att sluta leka = släppa när godiset kommer fram. Så istället för kampträning lekte vi medan jag hade godis i min ena knutna hand. På bara några pass har han blivit mycket bättre   

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards