Tiger & Blaze

Alla inlägg den 19 juni 2011

Av Maija - 19 juni 2011 14:48

Dagarna går och Tiger blir bara busigare och busigare! Det blir mycket lek för att rädda möblemanget när han är på det humöret.     Han gillar definitivt att kampa, men det blir mycket ruskande som måste kontrolleras. Han har fått vinst när han lägger tyngden rakt bakåt och det har gett resultat. En annan sak som vi verkligen kommer behöva jobba med är att komma tillbaka med leksakerna. Tiger är väldigt snabb med att springa bort en meter och lägga sig och tugga. Om jag väntar kan det hända att han kommer tillbaka och då börjar leken igen. Jag har kastat leksaker i hallen så att han måste springa mot mig för att komma till sin säng för att tugga på den och det har varit framgångsrikt När Tiger har lärt sig handtargeting ska jag använda det för att lära honom att komma tillbaka med leksaker. Han har förövrigt haft sitt första träningspass idag, då vi övat på ögonkontakt. Utomhus är han jätteduktig på att komma när jag visslar och har avbrytit många aktiviteter för att komma springandes. Jag belönar såklart också spontana ingångar och kontakt på promenaderna

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards