Tiger & Blaze

Direktlänk till inlägg 16 juni 2012

Jobb jobb och träning

Av Maija - 16 juni 2012 18:34

Sådär nu har de första två veckorna på jobbet gått, jag märker att det är mycket nytt för jag är helt slut. Igår trillade jag ner för trappan då jag somnade mitt i ett steg    Det har varit super roligt och lärorikt och jag ser fram emot fler veckor på jobbet. Jag och Tiger har hunnit med massor av träning. Minst 4 pass på vardagarna och ännu fler på helgdagarna. Jag har bestämt mig för att strukturera upp lite bland våra träningsmål och se till att fokusera på en sak i taget. Så jag har fokuserat på utgångsställningen. Jag har filmat varenda litet pass och insett att jag klickar alldeles för ofta för ett lite snett sittande som var nästan helt okej från början men som blivit mer och mer överdrivet snett. Denna vecka har vi då fokuserat på att sitta rak och förra veckan var dedikerad till att få lite bättre flyt i snurren (klossträning helt enkelt). Tiger sitter nu rakt nästan 100% av gångerna helt utan hjälper i form av spärrar eller targets. Men det gjorde han förut också, det gäller att jag klickar helt rätt jämt. Så några till pass sen ska vi kedja ihop det. Det kommer en liten film på allt sen. Men nu får ni nöja er med en film på vår lek. Jag kom på att det var länge sen jag pratade om det här med att komma tillbaka med leksaker. Det här är nivån vi är på nu med mellanroliga leksaker inomhus. Och visst är mina pyjamasbyxor fina :P


Pärmarna ligger framme som en låg spärr om det skulle bli struligt nu på kvällen med att sitta rakt. Sen ska jag städa bort dem imorgon om allt går bra ikväll med träningen.

Sen måste jag ju tjata lite om hormoner igen. Det har ju inte blivit bättre med den saken om jag säger så. Jag har bestämt mig för att kastrera Tiger och i sann veterinäranda är han anmäld till en kastrationsstudie   Min budget tackar för prisreduktionen och det är skönt att kunna göra kastrationen på andra sidan gatan och bara gå hem med honom efter jobbet. Tiger ska kastreras på måndag och sen ska vi på några uppföljande ultraljud. I fredags var vi och ultraljudade funiklar och lymfknutor för att ha något att jämföra med och så fick han dessutom en fin och rakad pung.


Här kommer några bilder från veckorna som varit och vi har varit betydligt med aktiva än bilderna visar. Vi har nämnligen börjat att träna intervaller på cykeln och växlar mellan galopp och snabbt trav i några kilometer och idag har vi varit ute med Turbo och Birgitte i regnet och busat. Snart blir det ett inlägg med bilder prylar då jag snart får min första lön och ska shoppa lite leksaker, regntäckte och annat smått och gott.

     

Här sitter Tiger och jag och tränar burlekar tillsammans. Tiger tyckte det var mysigt att dela bur med mig men han tyckte det var onödigt att kameran skulle komma in och blixtra    

 
 
Sussie

Sussie

16 juni 2012 20:11

Vad roligt att träningen går bra och att avlämnande av leksak med nostarget som hjälp fungerar! ;-)

http://www.freestylehundar.se

Maija

17 juni 2012 12:14

Ja jag är glad att targeten fungerar :) Har insett att nu vill inte Tiger äga föremålet själv utan han vill leka med mig jag har bara inte förmedlat att jag vill att han ska komma till mig. Så nu flyter det på hur bra som helst

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maija - 2 februari 2014 21:10

Nu lämnar jag bloggplatsen och har startat upp en ny blogg på weebly. Hoppas ni tittar in där! (Denna blogg får ligga kvar då det tyvärr inte går att exportera inläggen)   http://allroundaussie.weebly.com/ ...

Av Maija - 30 januari 2014 21:14

Efter ett litet uppehåll med klossen (betoning på litet) så har jag tänkt att han kan ju verkligen nästan ta ett varv, ska jag pusha honom? Ikväll körde vi snabbt en omgång som vi brukar och det gav inga framsteg, efter en paus kom tre riktigt goda g...

Av Maija - 28 januari 2014 11:32

Idag så kollade jag på mina mål och blev påmind om att vi inte tränat kedjor alls, trots att det var ett viktigt mål för dessa två veckor. Jag började med att tänka att vi har ju inte tränat ute så mycket (som en liten ursäkt) för att snabbt påminna ...

Av Maija - 26 januari 2014 20:13

Jag brukar inte skriva så mycket om mig själv i bloggen men jag måste få dela med mig av det här. Nu är jag färdig veterinär   och igår var det examensfest med ceremoni i vackra Uppsala universitets aula och sen middag och bal på slottet. Efter en lå...

Av Maija - 22 januari 2014 23:03

Idag har vi varit ute på en riktig långis i solen. Tiger fick prova en lösning på sina tossor, att använda vetrap för att fästa dem. Det gick bättre än utan men höll inte länge innan allt lossnade. Tiger får ont i sina tåleder när snön ligger på, jag...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards