Tiger & Blaze

Direktlänk till inlägg 26 november 2012

2013

Av Maija - 26 november 2012 23:11

Vad kommer hända 2013? Tiger och jag ska definitivt ut och tävla, både i agility och lydnad. Det finns flera stora områden där vi ska komma igång med träningen, t.ex vallning och uppletande. Söket bestämde jag mig tidigare i år att lägga på is tills vi har bil, så 2013 ska Tiger och jag satsa på spårandet! Vi ska gå spårkurs för att få inspirtion. Vi ska prova på nya hundsporter: rallylydnad och barmarksdrag (fast bara på skoj). Sen ska vi prova att åka på hundsim och se om Tiger kan lära sig att tycka att det är roligt   


Något jag tänkt väldigt mycket på för 2013 är en till hund. Jag kommer att under hösten vara hemma och skriva mitt examensarbete och har insett att det är en bra tid att skaffa valp. Jag går ut i januari 2014 och kommer därefter vara sysselsatt med jobb och 5 veckors semester för att vara med en valp är inte optimalt, speciellt när man är "ny-veterinär". Jag vet hur skönt det har varit att kunna vara hemma ännu mer när man skaffat valp och ett halvår skulle ge mycket. Samtidigt som det måste finnas tid, ork och pengar för en ny hund. Jag och Tiger har ju mycket vi vill hitta på tillsammans. Råd har jag väl, är många här som studerar som har tre-fyra hundar, men vad händer om båda blir sjuka samtidigt? Jag går ut i januari 2014 och jag tror jag kan få jobb då för jag är inte så kinkig på vart det jobbet finns och vart jag måste flytta, men vad händer om jag blir arbetslös? Jag har dessutom haft två valpar på raken nu och kan känna att gå upp på natten för att gå ut och kissa, inte kunna gå långisar eller kunna åka hemifrån utan hund är lite jobbigt. Jag har tänkt att ta en omplacering inte vore så dumt... Den är ju färdig att börja tränas och motioneras. Ras har jag nog nästan bestämt mig om iaf (om det blir en valp), en border collie. En till hund vet jag att jag vill ha och inom en snar framtid men frågan är hur snart.



Det är lätt att glömma bort allt det där jobbiga med valpar när man tittar på gamla bilder, och det är inte lätt att låta hjärnan styra när man hela kroppen blir varm av att tänka på en liten valpis-mage

   


 
 
Sussie

Sussie

27 november 2012 00:13

Vad roligt att läsa! Hojta till om du hittar en bra spårkurs! ;-)

http://www.freestylehundar.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maija - 2 februari 2014 21:10

Nu lämnar jag bloggplatsen och har startat upp en ny blogg på weebly. Hoppas ni tittar in där! (Denna blogg får ligga kvar då det tyvärr inte går att exportera inläggen)   http://allroundaussie.weebly.com/ ...

Av Maija - 30 januari 2014 21:14

Efter ett litet uppehåll med klossen (betoning på litet) så har jag tänkt att han kan ju verkligen nästan ta ett varv, ska jag pusha honom? Ikväll körde vi snabbt en omgång som vi brukar och det gav inga framsteg, efter en paus kom tre riktigt goda g...

Av Maija - 28 januari 2014 11:32

Idag så kollade jag på mina mål och blev påmind om att vi inte tränat kedjor alls, trots att det var ett viktigt mål för dessa två veckor. Jag började med att tänka att vi har ju inte tränat ute så mycket (som en liten ursäkt) för att snabbt påminna ...

Av Maija - 26 januari 2014 20:13

Jag brukar inte skriva så mycket om mig själv i bloggen men jag måste få dela med mig av det här. Nu är jag färdig veterinär   och igår var det examensfest med ceremoni i vackra Uppsala universitets aula och sen middag och bal på slottet. Efter en lå...

Av Maija - 22 januari 2014 23:03

Idag har vi varit ute på en riktig långis i solen. Tiger fick prova en lösning på sina tossor, att använda vetrap för att fästa dem. Det gick bättre än utan men höll inte länge innan allt lossnade. Tiger får ont i sina tåleder när snön ligger på, jag...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards