Tiger & Blaze

Direktlänk till inlägg 14 november 2013

Allergiutredning och freestyle

Av Maija - 14 november 2013 19:17

Nu äter Tiger allt som han åt förut.. och han kliar sig inte.. Jag var så säker på att det var foderallergi då jag tyckte att han kliade sig efter att han knaprat på godisar han hittat ute på marken.. Får se om en vecka om det fortfarande håller i sig. Jag kan ju hoppas att det var en engångs grej men det kan lika gärna vara allergi mot t.e.x pollen om det inte är maten.


Nu i veckan har Tiger och jag tränat på vårt freestyleprogram och det tycker jag går bra. Vi håller tidsplanen och jag tycker att det flyter på. Blaze har fått träna på klossen, ligg och börjat träna ut till och runda en kon. Det har också gått bra, han hanterar frustrationen vid shejpandet bättre och står inte och gapskäller på mig. Han tänker väldigt mycket när vi tränar, han har fart där det behövs och har väldigt fin stadga. Är skönt att han inte bara studsar som ett popcorn men jag tränar inte särskilt mycket självkontroll eller stadga med honom nu för det är han så bra på naturligt. Han lär sig också kommandon väldigt snabbt och han tycker det är riktigt roligt när han får ett kommando.

     

Blaze har helt rätt tanke medan han väntar på att träningen ska börja "maaaat" ;)    

Trickutmaningen har vi också börjat med. Jag tänkte mycket på hur jag skulle lära in det här. Tiger kan ju redan lite grunder men hänger sig lätt på handtecken och Blaze behöver öva på shejpa så det fick det lov att bli. Tänkte att jag tillrätta lägger miljön genom att stå i ett hörn. Tiger fattade direkt och kunde gå flera varv efter ett par godbitar. Blaze hade naturligtvis svårare men han förstod riktigt bra och jag fick många belöningsmöjligheter.

 

Här är då en skiss på mig i hörnet ;)


Det har varit en riktigt bra träningsvecka och kommer fortsätta vara det. Vi har tränat med många andra hundar och Blaze stack efter Haven som tog ett ärevarv på träningen sist men vände direkt när jag ropade    Vi testade hur byteslekarna satt, fungerade jättefint! och han kunde gå till filten flera gånger :) Nu kommer det lite träningsbilder från när solen tittade fram igår

                           

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maija - 2 februari 2014 21:10

Nu lämnar jag bloggplatsen och har startat upp en ny blogg på weebly. Hoppas ni tittar in där! (Denna blogg får ligga kvar då det tyvärr inte går att exportera inläggen)   http://allroundaussie.weebly.com/ ...

Av Maija - 30 januari 2014 21:14

Efter ett litet uppehåll med klossen (betoning på litet) så har jag tänkt att han kan ju verkligen nästan ta ett varv, ska jag pusha honom? Ikväll körde vi snabbt en omgång som vi brukar och det gav inga framsteg, efter en paus kom tre riktigt goda g...

Av Maija - 28 januari 2014 11:32

Idag så kollade jag på mina mål och blev påmind om att vi inte tränat kedjor alls, trots att det var ett viktigt mål för dessa två veckor. Jag började med att tänka att vi har ju inte tränat ute så mycket (som en liten ursäkt) för att snabbt påminna ...

Av Maija - 26 januari 2014 20:13

Jag brukar inte skriva så mycket om mig själv i bloggen men jag måste få dela med mig av det här. Nu är jag färdig veterinär   och igår var det examensfest med ceremoni i vackra Uppsala universitets aula och sen middag och bal på slottet. Efter en lå...

Av Maija - 22 januari 2014 23:03

Idag har vi varit ute på en riktig långis i solen. Tiger fick prova en lösning på sina tossor, att använda vetrap för att fästa dem. Det gick bättre än utan men höll inte länge innan allt lossnade. Tiger får ont i sina tåleder när snön ligger på, jag...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards