Tiger & Blaze

Direktlänk till inlägg 19 november 2013

Hundhelg

Av Maija - 19 november 2013 08:57

Det har varit riktigt skönt med en ledig helg och självklart var den fylld med hundaktiviteter :)


På lördagen var det första träffen med "filtgruppen". Vi är några stycken som träffas och tränar fokus och avslappning och även lite andra viktiga grunder.Tanken är att vi ska utgå från Åsa Jakobssons bok "Lugn och fokuserad hund" + att det ska bli lite andra grunder eller FUNdamentals (jag är grundträningens största nörd jag vet!). Vi presenterade oss för varandra och började med att hitta filten och värdeladda den. Tiger fick mest ligga och visa lite övningar, jättenyttigt för honom att bara vara medan jag går runt och tittar på andras träning. Nu i veckan träffas vi igen och då ska vi prata struktur i träningen, göra en belöningsanalys och fortsätta med hitta filten och värdeladda den alternativt välja ut en störning och träna på den (för hundarna i gruppen som tränat filtträning tidigare).

     

Tiger kan det här med avslappning på filten :) - även om han fuskar lite ibland  

Blaze är under övning och är inte lika avslappnad ;)              

På söndagen var det dags för en liten kennelträff! Yvonne som har Blaze syster Bubbel var den som tog initiativet och vi träffades på UHAC. Det var jättetrevligt och alla valparna lekte så fint. Är bra för Blaze att åka iväg utan Tiger ibland och jag visste inte hur han skulle ta ett helt rum med hundar utan storebror. Men det gick så bra. Vi träffade Anette, Bertil och Sandra utanför först och så fick han hälsa på mamma Pixy och storasyster Dusti. Så han var himla glad redan när vi kom in till de andra hundarna. Han var oerhört positiv och fick glädjeattacker om och om igen och skulle pussas med alla som var där  Yvonne tog en massa bilder och har snällt låtit oss låna dem och här kommer de!

                   

Tiger är självklart inte bortglömd. Igår satt jag och tänkte på vad vi skulle kunna hitta på bara han och jag och då hade det precis kommit upp på Uppsala Hundungdoms hemsida om en spårdag. Perfekt för oss! Jag skyndade att anmäla oss och jag hoppas att vi kommer med   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maija - 2 februari 2014 21:10

Nu lämnar jag bloggplatsen och har startat upp en ny blogg på weebly. Hoppas ni tittar in där! (Denna blogg får ligga kvar då det tyvärr inte går att exportera inläggen)   http://allroundaussie.weebly.com/ ...

Av Maija - 30 januari 2014 21:14

Efter ett litet uppehåll med klossen (betoning på litet) så har jag tänkt att han kan ju verkligen nästan ta ett varv, ska jag pusha honom? Ikväll körde vi snabbt en omgång som vi brukar och det gav inga framsteg, efter en paus kom tre riktigt goda g...

Av Maija - 28 januari 2014 11:32

Idag så kollade jag på mina mål och blev påmind om att vi inte tränat kedjor alls, trots att det var ett viktigt mål för dessa två veckor. Jag började med att tänka att vi har ju inte tränat ute så mycket (som en liten ursäkt) för att snabbt påminna ...

Av Maija - 26 januari 2014 20:13

Jag brukar inte skriva så mycket om mig själv i bloggen men jag måste få dela med mig av det här. Nu är jag färdig veterinär   och igår var det examensfest med ceremoni i vackra Uppsala universitets aula och sen middag och bal på slottet. Efter en lå...

Av Maija - 22 januari 2014 23:03

Idag har vi varit ute på en riktig långis i solen. Tiger fick prova en lösning på sina tossor, att använda vetrap för att fästa dem. Det gick bättre än utan men höll inte länge innan allt lossnade. Tiger får ont i sina tåleder när snön ligger på, jag...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards