Tiger & Blaze

Alla inlägg den 2 juli 2013

Av Maija - 2 juli 2013 16:42

I söndags var vi ute vid Morga och gick ner till vattnet och satt på en klippa och åt jordgubbar med Sanna och Bamse. Riktigt mysigt. Som bonus hittade vi bleka sommarkantareller som jag stekte ihop med lite grädde och hade på mackan på kvällen.

           

Idag hade jag en ledig dag inför en längre period med jobb så jag passade på att njuta för fullt. Dagen spenderades i skogen med Sussi och hennes glada aussiegäng. Hennes tre fick köra rapport och Tiger fick ett 200m långt spår med 7 föremål och en liggtid på ca 1,5h. Tiger blir extra triggad när någon annan gått spåret och det märks, lite snabbare tempo och framförallt så tappar han intresse för markeringen. Han hittar spårpinnarna och plockade upp alla utom en efter en stunds funderande "ska jag plocka upp eller bara spåra vidare", den han inte plockade upp nosade han bara förbi. Och självklart hittade jag svamp, gula fina sommarkantareller, tillräckligt för en macka.

        

 

 

Rapportträningen går bra tycker jag, vi har inte tränat ihop många gånger och Haven är väldigt duktig. Idag blev det lite svårt när vi körde i terräng och en längre bit innan han såg mottagaren. Det gjorde att han blev lite förvirrad inför vad övningen gick ut på och vände tillbaka. Nästa träningstillfälle så har vi planerat lite lättare sträckor så att han verkligen blir säker på vad det är vi tränar och får lyckas.

   

Magic har koll på läget och vet precis vad han ska göra

.. han är också bäst på att se olycklig ut. 

 

Lilla prinsessan Astra tränar jag med skräckblandad förtjusnig    

 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards