Tiger & Blaze

Direktlänk till inlägg 26 juni 2011

Midsommar i Stockholm

Av Maija - 26 juni 2011 12:48

I sista sekund bestämdes det att vi skulle till Stockholm, bilskjuts både fram och tillbaka så att Tiger slapp en lång resa kommunalt. Han satt snällt i mitt knä hela vägen och spydde bara en gång. När vi kom hem till mina föräldrar på torsdagen så var han helt slut och gick bara in och somnade utan att kolla sig omkring.


Sen var det dags för att gå ut och kissa. Jag tänkte en trött valp på ett nytt ställe, han kan gå lös bara den här gången han vågar nog inte springa bort. Med svansen på topp så lufsade han glatt iväg och glömde allt vad matte heter och så hoppsan en katt. Valpen hittade jag tjugo meter bort vid en buske där han satt och ropade på katten, bara att bära tillbaka honom. Det kommer krävas mycket jobb innan den här killen kan gå lös   

På midsommar hände mycket i Tigers liv, först firandes hos föräldrarna sen upp till grannarna som var tolv personer, två stora hundar och en massa höns. Som tur var så såg han inte hönsen och jag slapp rädda honom från att bli uppäten. Efter tre timmars bus så kunde han inte hålla uppe huvudet och vi gick hem och han sov flera timmar till. Jag passade också på att sova, Tiger bestämde sig nämnligen för att gå upp fyra varje morgon och var mammig (först gången någonsin) och jag skulle sitta uppe och klia honom på magen, annars kunde han absolut inte sova vidare.  

 
 
Annika & Co

Annika & Co

26 juni 2011 23:35

De låter som en rolig och tröttsam midsommar för Tiger :-)
även för dig med en mammig kille.
Han verkar vara en utmaning på vissa saker, men de kommer du klara ;-)
kram från oss Annika Hope Jonna & Emmi

http://www.hundinfo.se

Maija

27 juni 2011 07:40

Oja han är en utmaning. Idag ska jag prova om torkad blodpudding kan vara en succé och nu när vi är hemma kan vi skvallerträna på människor lite mer effektivt. Han har faktiskt blivit duktigare, men bara ibland. Lär han sig bara sitt frikommando så kommer människor vara en toppen förstärkare :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maija - 2 februari 2014 21:10

Nu lämnar jag bloggplatsen och har startat upp en ny blogg på weebly. Hoppas ni tittar in där! (Denna blogg får ligga kvar då det tyvärr inte går att exportera inläggen)   http://allroundaussie.weebly.com/ ...

Av Maija - 30 januari 2014 21:14

Efter ett litet uppehåll med klossen (betoning på litet) så har jag tänkt att han kan ju verkligen nästan ta ett varv, ska jag pusha honom? Ikväll körde vi snabbt en omgång som vi brukar och det gav inga framsteg, efter en paus kom tre riktigt goda g...

Av Maija - 28 januari 2014 11:32

Idag så kollade jag på mina mål och blev påmind om att vi inte tränat kedjor alls, trots att det var ett viktigt mål för dessa två veckor. Jag började med att tänka att vi har ju inte tränat ute så mycket (som en liten ursäkt) för att snabbt påminna ...

Av Maija - 26 januari 2014 20:13

Jag brukar inte skriva så mycket om mig själv i bloggen men jag måste få dela med mig av det här. Nu är jag färdig veterinär   och igår var det examensfest med ceremoni i vackra Uppsala universitets aula och sen middag och bal på slottet. Efter en lå...

Av Maija - 22 januari 2014 23:03

Idag har vi varit ute på en riktig långis i solen. Tiger fick prova en lösning på sina tossor, att använda vetrap för att fästa dem. Det gick bättre än utan men höll inte länge innan allt lossnade. Tiger får ont i sina tåleder när snön ligger på, jag...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards