Tiger & Blaze

Alla inlägg den 4 oktober 2011

Av Maija - 4 oktober 2011 19:28

Idag var de bus med Dori i det fina höstvädret  Tyvärr inga bra bilder på dem tillsammans, de springer alldeles för snabbt för att det ska gå med blixt. Kameran blir så sjukt seg då..


Valpkursen gick jättebra igår, synd bara att nästa gång är sista gången. Jag tycker att Tiger är bättre på att gå i koppel nära de andra hundarna även om han har väldigt svårt att gå rakt emot utan att dra. Jag lyckades ha is i magen när Tiger slet loss en bit från en leksak och blev i "du kan inte ta mig" mode. Han vill ju retas och springa till mig för att finta. Så varenda gång han rörde sig mot mig blev jag glad, sen tyst när han sprang bort och såklart kom han tillsist. Vi försökte lära honom miljöbelöning igår, nosa och att hälsa på en människa. Tiger som älskar både och var för inställd på arbete med mig och bara satt och tittade på mig. Vi provade nosandet imorse och jag ska klicka och tvinga i honom en godbit tills han reagerar på klicket och sen lägga på kommadot. Ett problem dök upp på träningen. Våra externbelöningsskålar (små plast från IKEA) är tydligen roliga att efter att han ätit upp godiset plocka upp och springa runt med. Så jag ska lära honom ett kommando för hämta godis ur skålen för när jag säger "okej" får han ju göra vad han vill. Vårt jaga fåglar kommando går också bra, men nu när jag vill stöta på fåglar så finns de ingenstans att se. Notera hur mycket blodpudding som fastnat på M1:an

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards