Tiger & Blaze

Alla inlägg den 20 oktober 2011

Av Maija - 20 oktober 2011 20:05

Idag har vi hunnit med mycket igen. På morgonpromenaden drog Tiger omkull mig i lera när han såg en lekkompis, konsekvensen blev en till koppelpromenad med kompis senare på dygnet. Jag ser inte fram mot vinterns isfläckar  

På förmiddagen så gick vi till hästarna för att träna. Jag tror jag glömde säga att när vi hade vår promenad med Dori så blev det uppenbart att Tiger är väldigt tänd på hästar nu. Han stirrar inte stilla, utan han smyger mot hästarna, rör sig flackigt och ser lite osäker ut. Så fort hästen tittar på honom så kastar han sig bakåt och försöker komma runt bakom hästen. Han har också sprungit in i hagen en gång, vände när jag ropade, sprang in igen, blev inkallad igen och sen kopplad. Så synd för han har varit så duktig fram till nu. Jag vet inte om det är att han vill valla dem men jag anar att det mest har att göra med hans "unghundighet".


Idag satte vi oss på filten vid fållorna och tittade. Det tog ett bra tag tills Tiger kunde slappna av och det behövs mer av det här. Han är super nyfiken på dem och jag vill inte att han råkar smita någon gång och inser att hästar är roliga att jaga eller ännu värre blir sparkad. Så nu tittar vi på hästar, och efter vår mini paus när vi kom tillbaka till filten lugnade han ner sig mycket fortare  


På kvällen hade vi en koppelpromenad med Laban. Det är lite svårare än med Dori för Laban vill också leka och busa. Tiger var lite stressad hela promenaden, men blev bättre efter 1000m och en timeout. Det känns skönt att öva med Laban och Stina då vi båda behöver öva på koppelgåendet, så slipper Maria gå med sin snälla Dori medan Tiger försöker busa.


Kvällen avslutades med stadga träning av stå, vilket gick riktigt bra   

 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards