Tiger & Blaze

Alla inlägg den 1 september 2011

Av Maija - 1 september 2011 19:45

Vardagen rullar på väldigt odramatiskt. Tiger har blivit utsatt för sina första kliniska undersökningar av mig (many more to come). Med lite godis så gick allt bra, det enda han inte gillade var när jag kollade svalget. Han satt kvar men tog upp tassen om jag tittade för länge, och vem skulle inte göra det om någon bände upp din mun och tryckte ner din tunga med fingrarna. Jag tycker att han är duktig. (Vi har bara två tillfällen för klinisk undersökning smådjur med skolan så det kommer bli mycket övning hemma och på kompisars hundar). Tiger och jag övar också på att klippa pälsen mellan tassarna och det går fin fint. Nu i veckan så har vi väggtränat. När vi backar håller han höjd med mitt ben men nu går vi framåt och då ligger han lite efter. Mest för att han är van att backa tror jag. Jag klickar när han är i rätt höjd så snart kommer han hålla höjd där också. Sen har vi börjat på hålla fast träningen   Tiger får också mycket miljöträning nu då studentfesterna är igång för fullt, det är fulla studenter i alla möjliga kläder ute på dagar och kvällar. Här på studentområdet är alla tillbaka och det är än en gång ett av Sveriges hundtätaste områden       

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards