Tiger & Blaze

Direktlänk till inlägg 12 april 2012

Bus-Tiger

Av Maija - 12 april 2012 23:06

Sen sist har Tiger hittat på väldans massa bus. Ett av busstrecken skrämde livet ur både mig och Abtin. I måndags meckade jag med min cykel (som jag gett upp på för tillfället) och Tiger var fastbunden i trädet bredvid. Abtin kommer och hälsar för att sen gå till jobbet, då får Tiger för sig att springa efter. Han har på sig en sele som sitter perfekt och inget koppel mellan några ben så när han sliter av metallfästet mitt itu och har kommit fram till Abtin är jag inte så orolig. MEN då står han med ena bakbenet sträckt rakt ut i luften. Abtin och jag tänker f*n nu är korsbanden av, plockar upp honom och springer över vägen till djursjukhuset. När vi sätter ner honom sätter han ner benet och går lite stelt så vi bestämmer oss för att avvakta till morgondagen. Efter någon timme där han var lite stel från hasen och ner var han som vanligt igen. Det enda som en av ortopedena som träffat Tiger kunde tänka sig var att han skadat någon nerv i nacken och då skulle han få ont efter någon dag. Så Tiger fick vila i två dagar men han visade inget mer. Någon nerv kanske fick sig en tjong av kopplet när det gick av men nu är det ingen fara med honom.


Jag och Tiger ska vara med i Sussis tävling med dagens trick 5 - lyfta på bakbenet   Det blir en jättebra kroppskontroll övning. Tiger och jag har tränat tre gånger. Första gången shejpade jag honom att backa fritt och andra gången fick han backa upp på en tunn bok med ena bakbenet (som sen ska bli en hög med böcker).Tredje gången fick han också backa upp på en tunn bok och denna gång blev han medveten om att han fick klick för att kliva på boken. Nästa gång blir det en tjockare bok.

Sen har jag nästan bestämt mig för att gå på kontaktfältskurs på Uppsala BK. Ett ypperligt tillfälle för att träna på att jobba kring andra hundar och kontaktfält är ju något jag ska lära honom. Kursen bygger på två på två av. Ett tag var jag sugen på att lära Tiger running contacts men jag tror att 1) jag är inte tillräckligt snabb för det 2) det är väldigt svårt att lära hunden , speciellt som nybörjare och så har jag blivit upplyst om att 3) det sliter på både förare och hund att lära in och jag har trasiga knän som det är.


Apropå trasiga knän så har jag och Tiger varit och joggat för första gången tillsammans   Jag höll igen och joggade bara lite mer än en kilometer. Så nu hoppas jag att mitt knä inte gör ont imorgon så kan vi börja jogga någon gång i veckan. Tiger var trött och nöjd efteråt (innan var han lös i skogen en timme för att nosa av sig) så jag kunde plugga ända till åtta   

 

 
 
Sussie

Sussie

13 april 2012 00:12

Vad roligt att ni också är med och tävlar!!!

Vi ska också gå agilitykurs för Johanna på Ubk! Vi ska förhoppningsvis gå dubbelbox-kursen :-)

http://www.freestylehundar.se

Maija

14 april 2012 23:58

Roligt. Johanna är duktigt på agility och jag vill så gärna gå men frågan är om min ekonomi vill det :P

 
Annika & Co

Annika & Co

14 april 2012 13:20

Så skönt att han inte blev skadad. Ska bli kul att se tricket :-)

http://www.hundinfo.se

Maija

14 april 2012 23:59

Ja han är väldigt bra på att ge mig mindre hjärtattacker med allt han hittar på x)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maija - 2 februari 2014 21:10

Nu lämnar jag bloggplatsen och har startat upp en ny blogg på weebly. Hoppas ni tittar in där! (Denna blogg får ligga kvar då det tyvärr inte går att exportera inläggen)   http://allroundaussie.weebly.com/ ...

Av Maija - 30 januari 2014 21:14

Efter ett litet uppehåll med klossen (betoning på litet) så har jag tänkt att han kan ju verkligen nästan ta ett varv, ska jag pusha honom? Ikväll körde vi snabbt en omgång som vi brukar och det gav inga framsteg, efter en paus kom tre riktigt goda g...

Av Maija - 28 januari 2014 11:32

Idag så kollade jag på mina mål och blev påmind om att vi inte tränat kedjor alls, trots att det var ett viktigt mål för dessa två veckor. Jag började med att tänka att vi har ju inte tränat ute så mycket (som en liten ursäkt) för att snabbt påminna ...

Av Maija - 26 januari 2014 20:13

Jag brukar inte skriva så mycket om mig själv i bloggen men jag måste få dela med mig av det här. Nu är jag färdig veterinär   och igår var det examensfest med ceremoni i vackra Uppsala universitets aula och sen middag och bal på slottet. Efter en lå...

Av Maija - 22 januari 2014 23:03

Idag har vi varit ute på en riktig långis i solen. Tiger fick prova en lösning på sina tossor, att använda vetrap för att fästa dem. Det gick bättre än utan men höll inte länge innan allt lossnade. Tiger får ont i sina tåleder när snön ligger på, jag...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards