Tiger & Blaze

Direktlänk till inlägg 19 maj 2012

He's back! :)

Av Maija - 19 maj 2012 22:22

Jag är så himla glad!

Jag tänkte att mitt nästa inlägg skulle bli ett om ännu mera hormoner och hur jag sliter mig i håret för att komma på hur jag ska få fokus från Tiger. Tidigt i veckan har vi mest tränat inne, lite utgångsposition och att runda föremål. Jag var och tränade med Linnéa som hade sin lilla valp med sig och tänkte fråga om tips när hon såg Tiger in action. Jag trodde han skulle skrika efter valpen men han betedde sig helt exemplariskt. Bättre än någonsin och det har han fortsatt med sen dess !!  


Han arbetade lös vid hennes valp, när den var i bur och när den lekte utanför. Idag kunde han ha fokus på mig och göra lite övningar innan han fick leka med Dori. Dori som har slutat löpa för ett tag sen men som Tiger fortfarande varit övertygad om löper trodde jag skulle vara svårt för honom. Men icke, inte ens en blick fick hon. Senare idag åkte jag med Linnéa till brukshundklubben. Där tränade Tiger också lös nära shelties och liten bc valp. Och vilket fokus! Jag kan inte beskriva hur lycklig jag är. Tiger är så grym!


Jag har lärt mig att burlekar (med tygburen) ska vi lägga ner och investera i en gallerbur/träna med filt istället. Tiger vill nämnligen inte gå in i tygburen för då kan han inte titta på omgivningen. Placeringen av filten måste jag också tänka på. Jag satte nämnligen honom bakom en liten bod för att han skulle få skugga men då försvann suget till filten. Om jag lägger filten där han ser så gick han glatt dit och la sig och sen hade han fokus på mig igen. Jag tycker att det är super att han får titta på allt i pauserna så att han inte har ett behov av att göra det när vi ska träna.


Tack Linnéa för alla tips och inspiration! Jag är så himla taggad på att träna nu igen  

 

     

Tiger ligger och kopplar av          

Tiger tränar på sitt nya "kör" där han ska springa allt vad han kan rakt ut till belöningen 

 

Den nya pip-ekorren på långt snöre är den stora favoriten

 

Råkade smyga in lite slalomträning mitt i leken :P

Den här bilden gör mig så lycklig. Hur underbar är han inte när han är så fokuserad

     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maija - 2 februari 2014 21:10

Nu lämnar jag bloggplatsen och har startat upp en ny blogg på weebly. Hoppas ni tittar in där! (Denna blogg får ligga kvar då det tyvärr inte går att exportera inläggen)   http://allroundaussie.weebly.com/ ...

Av Maija - 30 januari 2014 21:14

Efter ett litet uppehåll med klossen (betoning på litet) så har jag tänkt att han kan ju verkligen nästan ta ett varv, ska jag pusha honom? Ikväll körde vi snabbt en omgång som vi brukar och det gav inga framsteg, efter en paus kom tre riktigt goda g...

Av Maija - 28 januari 2014 11:32

Idag så kollade jag på mina mål och blev påmind om att vi inte tränat kedjor alls, trots att det var ett viktigt mål för dessa två veckor. Jag började med att tänka att vi har ju inte tränat ute så mycket (som en liten ursäkt) för att snabbt påminna ...

Av Maija - 26 januari 2014 20:13

Jag brukar inte skriva så mycket om mig själv i bloggen men jag måste få dela med mig av det här. Nu är jag färdig veterinär   och igår var det examensfest med ceremoni i vackra Uppsala universitets aula och sen middag och bal på slottet. Efter en lå...

Av Maija - 22 januari 2014 23:03

Idag har vi varit ute på en riktig långis i solen. Tiger fick prova en lösning på sina tossor, att använda vetrap för att fästa dem. Det gick bättre än utan men höll inte länge innan allt lossnade. Tiger får ont i sina tåleder när snön ligger på, jag...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards