Tiger & Blaze

Alla inlägg den 3 mars 2012

Av Maija - 3 mars 2012 15:08

Jag ska börja med att skriva att allt såg bra ut på skiktröntgen    Leden hade fin kongruens (= ingen dysplasi), det fanns inga sekundära förändringar, inga broskskador och inga frakturerade processus coronoideus. Jag kan inte beskriva hur lycklig jag var när jag fick höra att leden var normal. Armbågsleden är ingen förlåtande led och har man broskskador där så den bästa utgången ändå ingen lek med andra hundar eller snabba rörelser. Stackars Tiger har faktiskt varit helt apatisk utomhus sista veckan så tänk att tvinga honom att vara stilla hela livet. Jag har ju tagit beslutet förut att avliva p.g.a armbågar och jag vet inte hur jag skulle orkat att ta det beslutet igen. Men nu är det bra med Tigers armbågar och jag firar varje dag tillsammans med min lilla plutt  


Tiger ska startas igång långsamt. Tiger får gå lös med mig (30m långlina) och jag försöker välja områden som inte är så hala och nu har faktiskt nästan all is smält bort. Första gången han var lös gick det lite väl vilt till men efter den gången så går han som vanligt och luktar och kollar in världen. Vi har fortfarande massor av sjukgymnastikövningar som vi gör om dagar och skulle han överanstränga sig så märks det direkt på balansövningarna. Och nu efter ett par dagar med ökad motion har jag inte märkt av någonting på Tiger. Så jag hoppas han kan få leka med sina kompisar så snart som möjligt.

Idag försökte jag och Tiger träna utomhus. Nu får vi leka tillsammans igen och jag hade tänkt träna lek - kontakt - lek. Helt enkelt en väldigt enkel övning men det gick ju inte alls. Tiger var super oengagerad och väldigt distraherad av precis allt (även om vi stod på en gräsplätt där jag inte kunde komma på något som skulle vara särskilt distraherande). Jag provade att helt enkelt skicka tillbaka honom till filten för en tråkig paus men det märktes nog att jag var lite besviken för Tiger blev väldigt låg och ville inte alls lämna filten efter det. Jag förundras alltid över hur signal känslig han är. Så vi andades lite tillsammans och fick till en mysig lekstund efter en stund på filten. Jag måste nog bara leka med Tiger ett tag nu tills han inte är så understimulerad. Nästa vecka hoppas jag att vi kan öka belastningen lite och träna inkallningar från en medhjälpare för det tycker Tiger alltid är roligt och lätt Det fina vädret till ära så avslutade Tiger och jag promenaden med att dela på årets första glass. Efter det fick Tiger trots bönfallande blickar om att sluta, en vårshamponering och nu ligger vi ute på balkongen på den nyinstallerade madrassen och njuter av vår luften.

     

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards