Tiger & Blaze

Direktlänk till inlägg 19 oktober 2011

Träningsutvärdering och koppeldragande

Av Maija - 19 oktober 2011 20:19

Idag har varit både bra och dålig. Vi har fått en hel del träning gjort som har gått bra, men hade en moral sänkande koppelkastande promenad med Dori.

Tiger går upp i varv bara han känner lukten av att Dori varit i närheten och det är inte ett nytt problem. Men eftersom det gått bättre med koppelgåendet förväntade jag mig inte det kaos som blev när vi skulle gå till travbanan och låta dem leka. Till skillnad mot hans andra lekkompisar brukar vi aldrig gå koppelpromenader tillsammans, utan bara gå någonstans i närheten och släppa dem. Så vi bokade in en kvällsprommis med koppel på området för att öva och det får lov att bli flera sånna. Det gick bra på området men det är ju inte heller där vi brukar släppa dem. När vi gick ut på en gräsmatta blev det genast svårt och Tiger gick upp i varv, men det var hanterbart för det är inte där de brukar leka. Så mer av denna träning tills Tiger är lugn i kopplet.


Träningen inomhus gick bra. Vi hade ett filt- varvat med trava runt-pass. En omgång med halvt varv runt stolpen i trav, sen två varv i trav med jackpot belöning (luftstrupe som externbelöning) och avslappning på filten med den efteråt. Jag tror vi är redo för ett pass utomhus


Sen har vi haft ett plocka upp leksaker pass som jag ska tänka till lite om innan vi gör det igen, ett bara kul lekpass på kvällen med leksaker vi inte brukar leka med. På kvällen hade jag gjort gryta och det blev lite högrev kvar till Tigers middag och vi avslutade kvällen med lite hallonpaj   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maija - 2 februari 2014 21:10

Nu lämnar jag bloggplatsen och har startat upp en ny blogg på weebly. Hoppas ni tittar in där! (Denna blogg får ligga kvar då det tyvärr inte går att exportera inläggen)   http://allroundaussie.weebly.com/ ...

Av Maija - 30 januari 2014 21:14

Efter ett litet uppehåll med klossen (betoning på litet) så har jag tänkt att han kan ju verkligen nästan ta ett varv, ska jag pusha honom? Ikväll körde vi snabbt en omgång som vi brukar och det gav inga framsteg, efter en paus kom tre riktigt goda g...

Av Maija - 28 januari 2014 11:32

Idag så kollade jag på mina mål och blev påmind om att vi inte tränat kedjor alls, trots att det var ett viktigt mål för dessa två veckor. Jag började med att tänka att vi har ju inte tränat ute så mycket (som en liten ursäkt) för att snabbt påminna ...

Av Maija - 26 januari 2014 20:13

Jag brukar inte skriva så mycket om mig själv i bloggen men jag måste få dela med mig av det här. Nu är jag färdig veterinär   och igår var det examensfest med ceremoni i vackra Uppsala universitets aula och sen middag och bal på slottet. Efter en lå...

Av Maija - 22 januari 2014 23:03

Idag har vi varit ute på en riktig långis i solen. Tiger fick prova en lösning på sina tossor, att använda vetrap för att fästa dem. Det gick bättre än utan men höll inte länge innan allt lossnade. Tiger får ont i sina tåleder när snön ligger på, jag...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards