Tiger & Blaze

Alla inlägg den 2 augusti 2011

Av Maija - 2 augusti 2011 19:46

Sådär, nu kommer en video på vår liggträning. Det första ligget är från ett träningspass tidigare idag, där är vårt stora problem. Han lägger sig och jag klickar och ibland har han redan hunnit men nu lägger han sig på ena skinkan direkt efter klicket. Jag tycker det är svårt med timingen för jag vill inte vänta för länge med klicket, samtidigt vill jag inte råka klicka för att han lägger sig på ena skinkan


De andra liggen är från vårt kvällspass (jag kör bara 3 rep/tillfälle). Där är vårt nya problem. Först ignorerade jag honom när han lekte med stickan för att han slutade och la sig sen. Men nu har han börjat göra det mer, så idag har jag provat att ta bort den om han inte bara nuddar lite sen lägger sig. Jag kanske borde vara hårdare med det?


Jag väntar tills han sitter innan jag presenterar stickan för att då minskar risken att han leker med den. Jag har tagit fram den bäst-bästaste belöningen och jag ser att han har fokus på mig. Så det är säkert jag som gör fel, jag funderar på att evenuellt börja om från början men frågan är om jag ska byta metod. Jag vet att han har lagt sig om jag bara petar med fingret på golvet och tar bort den, då slipper jag ju lekadet. Eller byta till en annan target, eller så kommer det hända samma sak med den   Om jag bara väntar så erbjuder han inte ligg frivilligt (utan stickan)..
 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5 6 7
8 9 10
11
12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards