Tiger & Blaze

Alla inlägg den 13 augusti 2011

Av Maija - 13 augusti 2011 20:45

Idag har vi varit iväg och badat i Gamla Uppsala med polarna. Igår piggnade han till snabbt efter lunchpromenaden och var mördar-valp   till tjugo i nio då han däckade på golvet = inget gjort på tentan

Så idag var ett (lyckat) försök att få ur honom överskottsenergin och förhoppningsvis skriva tenta. Fullrulle till max. Ninja är så glad att Tiger gillar att springa precis som hon :) Hel galen kille Lite vila.. Sen är han igång igen. Ronja, som jag tidigare nämnt, är hans stora kärlek och idag var inget undantag. Gud vad det ska juckas på denna hund. I bilen passade han på då jag inte kunde nå honom i buren, och ute fick jag lyfta bort honom ganska många gånger. Det är mest när han är trött som han juckar och en timeout brukar hjälpa lite. Tiger har slutat jucka på andra hundar nu och det är bara Ronja han är på. Idag överraskande nog så började Ronja säga ifrån när han var för enträgen och han slutade :D Han var helt slut när vi kom hem och kröp upp bredvid mig i soffan och fick lite kli på magen tills han somnade. Tiger är pratar väldigt mycket när han trött, så mysigt   och tentan är nästan färdig!

Av Maija - 13 augusti 2011 09:23

Sådär nu har jag kommit på hur jag vill träna Tiger att gå bättre i koppel. Jag har stannat när han dragit och väntat på kontakt innan jag går vidare. Men nu har han börjat dra mer igen och jag tänkte på att bara vända från det han vill och gå. Då stötte jag på ett (uppenbart) problem. Tiger lägger sig såklart ner så fort det blir lite tryck i kopplet, alltså när jag vänder och försöker gå. Så nu blir det silky leash metod (Tack Birgitte för tipset   )

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5 6 7
8 9 10
11
12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards