Tiger & Blaze

Direktlänk till inlägg 9 mars 2012

Ökad belastning

Av Maija - 9 mars 2012 20:50

Nu har det gått en vecka med ökad belastning. Tiger har fått prova att gå både längre och kortare promenader lös. I början väntade jag in honom så att han inte behövde springa ikapp men nu sista dagarna har han fått göra det också. Igår åkte vi buss till boländerna med kompisen Laban och power walkade hem på en timme (cirka 6km) I boländerna var vi på Grizzly Zoo och köpte godis, Tiger fick hem ett jättestort ben som är jättepoppis.

   

Tiger och jag har lekt som vanligt nu och har börjar bli lite mer taggad vid träning. Däremot har han tappat en del motivation till träningen och blir lättare distraherad. Jag tror det är dags att träna inkallningar och lite snabbare övningar nu. Men jag har fortfarande inte fått prata med veterinären och höra hur snabbt vi kan öka och så. Senast jag såg henne var hon mycket upptagen och jag hoppas hon har någon telefontid nästa vecka då hon kan ringa mig.Tiger mår hur bra som helst och jag har inte kännt någon värme från leden, han har lika bra balans på båda benen och jag får ta ut full rörelse i båda armbågslederna utan spänningar.


På träningssidan finns det en del jag vill göra just nu. Vi har nått vårt flytmål på sittandet (ca 18 rep på en minut) och han använder en snabb och bra teknik. Så nu vill jag sätta kommando på det. Sen har jag lite starter och söka upp vänstersida som jag är sugen på samt runda föremål. Jag vet inte om Tiger är redo att träna söka upp vänstersida och runda föremål på en gång då han inte jobbar så bra utomhus nu. Tiger älskar varsågod övningar där vi tävlar om godis eller leksaker. Det har gjort att han mycket snabbare söker sig till belöningen och han blir riktigt taggad. Det är en bra uppvärmningsövning. Så jag ska träna starter och varsågod övningar och se om han klara lite svårare övningar utomhus nästa vecka. Hålla fast träningen har vi faktiskt slutat träna nu, för innan vi går vidare vill jag att Tiger ska kunna komma tillbaka med leksaker när vi leker.


* Kommando på sitt

* Starter

* Söka upp vänstersida

* Runda föremål

* Varsågod övningar


Jag hittade ingen riktigt bra runda-ett-föremål-video men här är kommer en. Jag tänkte försöka shejpa att Tiger rör sig mot föremålet sen kasta en leksak så att han går runt det. Eventuellt behöver jag träna detta lite lugnare med godisar för att få flera repetitioner i början men jag vill att det ska gå riktigt fort så om det går blir det lättare med leksak direkt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maija - 2 februari 2014 21:10

Nu lämnar jag bloggplatsen och har startat upp en ny blogg på weebly. Hoppas ni tittar in där! (Denna blogg får ligga kvar då det tyvärr inte går att exportera inläggen)   http://allroundaussie.weebly.com/ ...

Av Maija - 30 januari 2014 21:14

Efter ett litet uppehåll med klossen (betoning på litet) så har jag tänkt att han kan ju verkligen nästan ta ett varv, ska jag pusha honom? Ikväll körde vi snabbt en omgång som vi brukar och det gav inga framsteg, efter en paus kom tre riktigt goda g...

Av Maija - 28 januari 2014 11:32

Idag så kollade jag på mina mål och blev påmind om att vi inte tränat kedjor alls, trots att det var ett viktigt mål för dessa två veckor. Jag började med att tänka att vi har ju inte tränat ute så mycket (som en liten ursäkt) för att snabbt påminna ...

Av Maija - 26 januari 2014 20:13

Jag brukar inte skriva så mycket om mig själv i bloggen men jag måste få dela med mig av det här. Nu är jag färdig veterinär   och igår var det examensfest med ceremoni i vackra Uppsala universitets aula och sen middag och bal på slottet. Efter en lå...

Av Maija - 22 januari 2014 23:03

Idag har vi varit ute på en riktig långis i solen. Tiger fick prova en lösning på sina tossor, att använda vetrap för att fästa dem. Det gick bättre än utan men höll inte länge innan allt lossnade. Tiger får ont i sina tåleder när snön ligger på, jag...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards