Tiger & Blaze

Direktlänk till inlägg 11 mars 2012

Arbetsnarkomanen Tiger

Av Maija - 11 mars 2012 17:31

Nu känner jag igen Tiger när vi tränar, han vill bara fortsätta och fortsätta    Vi har tränat på bra inomhus och utomhus idag. På förmiddagen gick vi en långpromenad, vi gick halvvägs in till stan och sen gick vi längs ån för att svänga in i skogen och jogga sista biten hem. Vi tränade sitt och jag la på kommando några gånger när vi kom hem, sen gjorde vi sjukgymnastik som vanligt. Större delen av dagen spenderade vi på balkongen där Tiger fick tugga på sitt stora och lite äckliga ben och jag fick tid att plugga lite. Murgrönorna fick också följa med ut och få lite fuktigare luft och solsken   


På eftermiddagen gick vi ut för ännu ett träningspass där jag skickar iväg honom för att nosa emellanåt.

Det gick så j*vla bra!!

Denna gång fick han jobba lite längre stunder innan jag skickade iväg honom. Vi tränade lite kontakt, tasstarget, varsågod-övningar och söka sig till vänstersida. Jag hade inte tagit med mig så mycket träningsgodis för jag ville inte att vi skulle hålla på för länge. Men Tiger tog aldrig slut. Så vi lekte lite och Tiger tiggde trots allt om mer. Så jag sa att det var slut på träningen och så gick vi och hämtade Dori.


Tiger har lekt med Laban 4-5ggr nu utan några problem så jag tänkte att han var redo för att leka med Dori. Dori orkar mycket mer och springer mycket mycket snabbare än Laban. Som det visades sig idag så springer hon mycket snabbare än Tiger också nu. Tiger blir alltid helt slut när han och Dori har sprungit omkring. Nu har vi kommit hem från den lekstunden och gissa om Tiger är nöjd. Han har lagt sig i sin bur och somnat med hakan hängandes utanför. Vi gjorde lite sjukgymnastik direkt efteråt och jag märkte ingen skillnad på honom alls. Om han är helt okej i morgon så vet jag att motion inte kommer göra honom dålig, för det blir inte mer ansträngande än såhär  

Jag blev så nostalgisk när de lekte att jag letade upp gamla bilder på deras bus. Så här kommer bilder på dem när de var små :)

 

             

 
 
Annika & Co

Annika & Co

13 mars 2012 10:59

Så härligt att läsa om allt ni gör och att de fungerar så bra och att Tiger är bra igen:-)och till och med kan busa. På bilderna ser han lite galen ut, go killen, men så fin.
Kram från oss i Ockelbo

http://www.hundinfo.se

Maija

14 mars 2012 19:01

Ja Tiger är så himla glad nu (och galen :P) och jag är så glad för att kunna leka med honom och hitta på roligheter :)
Kram!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maija - 2 februari 2014 21:10

Nu lämnar jag bloggplatsen och har startat upp en ny blogg på weebly. Hoppas ni tittar in där! (Denna blogg får ligga kvar då det tyvärr inte går att exportera inläggen)   http://allroundaussie.weebly.com/ ...

Av Maija - 30 januari 2014 21:14

Efter ett litet uppehåll med klossen (betoning på litet) så har jag tänkt att han kan ju verkligen nästan ta ett varv, ska jag pusha honom? Ikväll körde vi snabbt en omgång som vi brukar och det gav inga framsteg, efter en paus kom tre riktigt goda g...

Av Maija - 28 januari 2014 11:32

Idag så kollade jag på mina mål och blev påmind om att vi inte tränat kedjor alls, trots att det var ett viktigt mål för dessa två veckor. Jag började med att tänka att vi har ju inte tränat ute så mycket (som en liten ursäkt) för att snabbt påminna ...

Av Maija - 26 januari 2014 20:13

Jag brukar inte skriva så mycket om mig själv i bloggen men jag måste få dela med mig av det här. Nu är jag färdig veterinär   och igår var det examensfest med ceremoni i vackra Uppsala universitets aula och sen middag och bal på slottet. Efter en lå...

Av Maija - 22 januari 2014 23:03

Idag har vi varit ute på en riktig långis i solen. Tiger fick prova en lösning på sina tossor, att använda vetrap för att fästa dem. Det gick bättre än utan men höll inte länge innan allt lossnade. Tiger får ont i sina tåleder när snön ligger på, jag...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards