Tiger & Blaze

Alla inlägg den 2 februari 2012

Av Maija - 2 februari 2012 19:29

Igår fick vi hem de halkfria mattorna och Tigers nya ruff wear sele. Mattorna blev jättebra, jag trodde inte Tiger skulle uppskatta dem så mycket men han ÄLSKAR den stora "tränings-mattan". Han ligger på rygg på mattan, gnuggar sig och sprattlar med benen i luften  

   

Selen är grym. Jag är imponerad av reflexerna och handtaget på ryggen har varit så himla bra när vi träffat Tigers lekkompisar. Tiger har till och med lyckats gå en liten promenad med Dori runt området.

   

Sjukgymnastiken har gått bra. Tiger har fått en pall som han älskar att ställa sig på med frambenen och sträcka ut triceps. Idag kom mitt paket från jamihundsport till Ica med konerna som ska bli Tigers cavaletti hinder. I paketet finns också ett snyggt, svart Hurrta täcke till Tiger. Jag får nog tid till att hämta ut det i helgen. Tiger har lärt sig sina övningar så bra att han vet vilket övning som är den nästa och lyfter in alla ben i min hand så jag slipper lyfta dem själv för att han ska balansera. Jag har också bestämt mig för att han ska få antiinflammatoriskt, jag tänker helt enkelt att det inte skadar och kan bara hjälpa i det här läget. Sen ska jag ha framförhållning och boka tid till ortoped med en datortomografi på eftermiddagen när veterinärernas schema kommer ut för mars. Det är så långa väntetider och skulle det inte gå bra med träningen efter en månad vill jag ha en tid snabbt. Jag kan ju bara avboka den om vi inte skulle behöva den.


Trots att vi tränar så mycket är Tiger väldigt energisk. Det är en dålig kombination att jag är trött och han är pigg men det går hyfsat bra   Det riktigt svåra är kvällspromenaderna. Efter skolan är den promenaden som vi brukar gå långisar och hitta på roliga saker, så hans förväntan på aktivitet är stor. Jag försöker spåra, idag la jag ett 250m långt spår som fick ligga i en timme. Han fick spåra med långlina för första gången, han fick ungefär 5-7m att röra sig med och det gick ganska bra. Han tappade bort sig en gång och problemet är att Tiger blir så uppjagad av att tappa bort sig att han kastar sig framåt. Han hittade tillbaka men jag var tvungen att hålla emot i linan. Spårpinnarna börjar han greppa ordentligt inomhus men inte alltid. Vi växlar mellan att han leker och jag presenterar spårpinnen, men "riktiga" träningspass hinner vi inte med så ofta. Förhoppningsvis kommer vi snart kunna ha dem i spåret. På kvällarna är Tiger otålig, han kan inte koncentrera sig tillräckligt för att träna men vill ändå göra något. Så jag har fått låna aktivitetsleksaker från Maria. Idag fick Tiger prova dem, den som man lyfter bort klossar ifrån tycker han mer om att tugga på klossarna är att ta korvarna så då får jag passa honom lite. Men han får klura lite i alla fall        

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards