Tiger & Blaze

Direktlänk till inlägg 4 juni 2013

Efter en eftermiddag på ultraljud...

Av Maija - 4 juni 2013 17:33

... är både Tiger och jag trötta. Idag gjorde vi en av de sista bitarna i utredningen. Alla blodprov har varit normala och Tiger har inga antikroppar mot varken borrelia eller anaplasma. Idag gjorde vi ett ultraljud utan att hitta några förändringar och vi tog även ett urinprov. Ultraljudet visade ingenting onormalt och urinprovet hade bara lite, lite protein i sig. Det kan vara ett tecken på urinvägsinfektion men det kan också bero på lite blod i urinen då vi tog urinprovet via en nål. Alla urinanalyser får jag inte svar på förrän imorgon och urinodlingen kommer ta några dagar innan jag vet om det växer något.

 

Tiger är trött efter ultraljudet

 


Här hemma händer inget särskilt så jag har inte så mycket att skriva om. Tiger och jag skrittar på och har lagt på några hundra meter på våra promenader så att han inte tappar mer av sina muskler än han måste. Jag har försökt hitta inspiration för lite träning och gjort en liten träningsplan. Den här veckan tänkte jag att Tiger skulle få lära sig gå in mellan mina ben men stå med huvudet mot min rygg och kunna gå några steg där, kunna gå till en skål med godis på höger och vänster (lite inför apport med dirigering) och stegförflyttningar på en planka framför mig. Ett pass tog det innan han kunde skilja på höger och vänster och gå in mellan benen och gå där, men jag har många fler trick i bakfickan. Och att köra pass där han ska skilja och vänta på kommandon är något vi behöver öva mer på. Jag ska nog försöka lägga ut en träningsfilm i veckan så att jag håller uppe inspirationen :)

               

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maija - 2 februari 2014 21:10

Nu lämnar jag bloggplatsen och har startat upp en ny blogg på weebly. Hoppas ni tittar in där! (Denna blogg får ligga kvar då det tyvärr inte går att exportera inläggen)   http://allroundaussie.weebly.com/ ...

Av Maija - 30 januari 2014 21:14

Efter ett litet uppehåll med klossen (betoning på litet) så har jag tänkt att han kan ju verkligen nästan ta ett varv, ska jag pusha honom? Ikväll körde vi snabbt en omgång som vi brukar och det gav inga framsteg, efter en paus kom tre riktigt goda g...

Av Maija - 28 januari 2014 11:32

Idag så kollade jag på mina mål och blev påmind om att vi inte tränat kedjor alls, trots att det var ett viktigt mål för dessa två veckor. Jag började med att tänka att vi har ju inte tränat ute så mycket (som en liten ursäkt) för att snabbt påminna ...

Av Maija - 26 januari 2014 20:13

Jag brukar inte skriva så mycket om mig själv i bloggen men jag måste få dela med mig av det här. Nu är jag färdig veterinär   och igår var det examensfest med ceremoni i vackra Uppsala universitets aula och sen middag och bal på slottet. Efter en lå...

Av Maija - 22 januari 2014 23:03

Idag har vi varit ute på en riktig långis i solen. Tiger fick prova en lösning på sina tossor, att använda vetrap för att fästa dem. Det gick bättre än utan men höll inte länge innan allt lossnade. Tiger får ont i sina tåleder när snön ligger på, jag...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards