Tiger & Blaze

Direktlänk till inlägg 17 augusti 2013

Dagarna går

Av Maija - 17 augusti 2013 20:08

och Blaze växer och hittar på hyss hela tiden. Det har inte blivit något inlägg på några dagar för att Blaze har trots träningar inte velat sova särskilt mycket under dagtid. Vi har varit på sjukhuset och gått omkring. Han är väldigt modig och har inte alls brytt sig om högljudda kylaggregat, tunga smällande dörrar, skramlande vagnar och alla människor och hundar som vi möter.

   

Vi har också varit iväg med Sussi för en rapport/spårträning. Blaze pep en del när han såg mig stå en bit bort för att ta emot Haven och Magic men annars sov han eller tuggade på sitt revben i buren. Ett tag så satt alla och skrek/pep utom Tiger! Gissa om jag var chockad, han var tyst hela träningen. Känns som att han generellt är väldigt nöjd med att Blaze är med och har sällskap av honom. Tiger fick ett 300m spår med en mjuk böj och en 90 graders, den gick över en stig och hade 6 pinnar. Han spårade fint men tappade bort sig två gånger och tyvärr blev det ont om snitslar så jag kunde inte bromsa och släppa på när han var "rätt" så vi missade två pinnar. Men han var riktigt duktig över stigen och vid vinklarna, däremot så märkte man att han blev lite ofokuserad och trött på slutet. Riktigt duktig kille som jag skickade till paus-stationen när vi var 100m bort och han sprang dit alldeles själv.

   

Blaze fick också sitt första spår och jag är imponerad :) Det var inte många meter, vi körde ett direktpåsläpp och det fanns lite korv i spåret och en skål på slutet. Han kopplade på näsan väldigt fort, sen förstod han inte att han skulle framåt hela tiden men han hittade skålen och jag är bara glad över att han började nosa. Jag minns Tigers första spår och han satte sig bara och tittade på mig, förstod inte alls vad jag ville. Självklart har jag en film på vårt första spår

Vi har också tränat med Malte och både Tiger och Blaze skötte sig bra. Igår och idag så har Blaze lekt med Zonic och de tycker riktigt mycket om varandra. Vi har varit hemma hos mig och alla hundarna kunde koppla av emellan åt. En gång fick Tiger sitta i buren och lugna ner sig och en annan gång så fick Blaze sova i den, men annars så kunde de somna en stund tillsammans.

   

Tiger lunkar på och vi tränar lite tricks och småsaker. Blaze träning är att tycka att buren är kul, komma ut och leka, värdeladda fotposition på höger och vänstersida och inkallningar. Anledning till att vi tränar positioner är för att Blaze helt enkelt hittar den fint naturligt och går flera steg och tittar på mig. Så jag passar helt enkelt på att belöna. Han har också lärt sig att ta godis och leksak bakom ryggen så att han söker sig djupt vid inkallningarna. Jag har också gått ifrån för att slänga sopor, hämta tvätt, ställa ner burar etc och han tittar efter mig men han sitter tyst och lugnt när jag försvinner.

           


 
 
Ingen bild

Anette o Bertil

18 augusti 2013 13:02

En riktig godbit den där lilla Blaze! Och Tiger går inte heller av för hackor! Fina pojkar du har med andra ord. Så kul att höra att det går bra och du tar såå fina bilder...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maija - 2 februari 2014 21:10

Nu lämnar jag bloggplatsen och har startat upp en ny blogg på weebly. Hoppas ni tittar in där! (Denna blogg får ligga kvar då det tyvärr inte går att exportera inläggen)   http://allroundaussie.weebly.com/ ...

Av Maija - 30 januari 2014 21:14

Efter ett litet uppehåll med klossen (betoning på litet) så har jag tänkt att han kan ju verkligen nästan ta ett varv, ska jag pusha honom? Ikväll körde vi snabbt en omgång som vi brukar och det gav inga framsteg, efter en paus kom tre riktigt goda g...

Av Maija - 28 januari 2014 11:32

Idag så kollade jag på mina mål och blev påmind om att vi inte tränat kedjor alls, trots att det var ett viktigt mål för dessa två veckor. Jag började med att tänka att vi har ju inte tränat ute så mycket (som en liten ursäkt) för att snabbt påminna ...

Av Maija - 26 januari 2014 20:13

Jag brukar inte skriva så mycket om mig själv i bloggen men jag måste få dela med mig av det här. Nu är jag färdig veterinär   och igår var det examensfest med ceremoni i vackra Uppsala universitets aula och sen middag och bal på slottet. Efter en lå...

Av Maija - 22 januari 2014 23:03

Idag har vi varit ute på en riktig långis i solen. Tiger fick prova en lösning på sina tossor, att använda vetrap för att fästa dem. Det gick bättre än utan men höll inte länge innan allt lossnade. Tiger får ont i sina tåleder när snön ligger på, jag...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards