Tiger & Blaze

Direktlänk till inlägg 30 augusti 2011

Ringträning och de första skoldagarna

Av Maija - 30 augusti 2011 21:30

Nu har Tiger varit ensam hemma i två dagar. Första dagen var det heldag och han fick ett märgben på fm. Jag är övertygad om att han pep när jag lämnade honom efter lunchen, men han var tyst och lugn alla gånger vi kom hem. Och idag så fyllde jag märgbenet med färskfoder som jag frös och han brydde sig inte alls när Abtin öppnade dörren och gick vid nio tiden. När jag kom på lunchen låg han vid dörren och sov. Idag blev det bara halvdag och Abtin är ledig imorgon så jag tror det kommer gå bra  


Ikväll var vi på ringträning vid Vasaparken. Det började vid sju tiden och det var massor av hundar där, minst 40st! Tiger kopplade av bra när det var dö tid och han travade runt med alla i ringen även om han ville kolla bakåt första sekunderna. Tandvisningen gick väl okej, han stod still när "domaren" höll godis men det var lite läskigt med en främling som kom och klämde. Jag har tränat mycket stå med Tiger och det fungerade utmärkt trots hundar som skällde och bråkade i närheten, så jag var mycket nöjd. Trava i triangel gick blandat, det gick okej utanför ringen men i ringen blev det för många distraktioner och han studsade och galopperade. Jag var dum och hade med mig ett retrieverkoppel och Tiger tyckte inte om det, så nästa gång blir det definitivt vanligt halsband. Tiger tyckte det var sent och var trött och fick sova i mitt knä på bussen   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maija - 2 februari 2014 21:10

Nu lämnar jag bloggplatsen och har startat upp en ny blogg på weebly. Hoppas ni tittar in där! (Denna blogg får ligga kvar då det tyvärr inte går att exportera inläggen)   http://allroundaussie.weebly.com/ ...

Av Maija - 30 januari 2014 21:14

Efter ett litet uppehåll med klossen (betoning på litet) så har jag tänkt att han kan ju verkligen nästan ta ett varv, ska jag pusha honom? Ikväll körde vi snabbt en omgång som vi brukar och det gav inga framsteg, efter en paus kom tre riktigt goda g...

Av Maija - 28 januari 2014 11:32

Idag så kollade jag på mina mål och blev påmind om att vi inte tränat kedjor alls, trots att det var ett viktigt mål för dessa två veckor. Jag började med att tänka att vi har ju inte tränat ute så mycket (som en liten ursäkt) för att snabbt påminna ...

Av Maija - 26 januari 2014 20:13

Jag brukar inte skriva så mycket om mig själv i bloggen men jag måste få dela med mig av det här. Nu är jag färdig veterinär   och igår var det examensfest med ceremoni i vackra Uppsala universitets aula och sen middag och bal på slottet. Efter en lå...

Av Maija - 22 januari 2014 23:03

Idag har vi varit ute på en riktig långis i solen. Tiger fick prova en lösning på sina tossor, att använda vetrap för att fästa dem. Det gick bättre än utan men höll inte länge innan allt lossnade. Tiger får ont i sina tåleder när snön ligger på, jag...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5 6 7
8 9 10
11
12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards