Tiger & Blaze

Alla inlägg den 5 juli 2011

Av Maija - 5 juli 2011 16:51

För ett tag sen var jag och Tiger i skogen och han tappade bort mig. Sen dess har han varit väldigt orolig och vill inte gå in på just det stället i skogen. Så vi har gått dit och han har fått utforska i utkanten av träden och sakta har han vågat sig längre in. Idag så pep han ingenting och vågade till och med gå före mig på stigen och efter ett tag hade han helt glömt bort att han tyckte det var läskigt.

Nu försöker jag succesivt gå i allt mer terräng och låter honom balansera på diverse stenar och stubbar som vi går förbi.   Han är fortfarande lite orolig och ovan med alla ljud i skogen, men som tur är ligger skogen 200m från huset så vi går dit ofta   


Idag har vi övat bakdelskontroll en gång och Tiger kan backa 50cm så nu ska vi gå vidare och börja lite med klossträningenHan är bättre på musmattan och vet att han ska nudda den, men han försöker ibland att nosa på den så vi har lite mer att jobba på där.


Idag kunde jag bara inte hålla mig, jag tog fram en spårpinne och lärde honom att greppa den och han håller 1 sek, men jag väntar lite till innan jag fortsätter med den träningen. Jag tror att han måste blir lite mer klickervan innan vi ger oss på hålla fast träningen på riktigt.


Planen är att börja med klossen och träna budföring nu i veckan, kanske hinna med att prova på stå eller ligg. Det är verkligen roligt att prova på mycket nu i början för att bygga upp en bred beteende repertoar.  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards