Tiger & Blaze

Alla inlägg den 9 juli 2011

Av Maija - 9 juli 2011 16:30

Idag har Tiger åkt buss för första gången. Vi tog bussen till Skarholmen och bussresan gick bra. Tiger blir lätt åksjuk och det är inte så konstigt då vi knappt åkt bil eller buss, men det tog bara 15min dit så han klarade sig. När vi kom dit var han väldigt tveksam mot båtarna på parkeringen. Han fick bra övning på att inte hälsa på alla då det gick så många människor på strandpromenaden som inte hälsade på honom. Men charmtroll som han är så var det självklart flera stycken som ville hälsa på honom. Tiger var duktig och satte sig och väntade på mitt okej innan han fick hälsa (hemma på området måste han titta upp på mig innan han får hälsa men det hade varit för svårt där).

Vi gick längs strandpromenaden för att hitta en liten sandstrand där jag kunde prova om han ville gå ner. På bilden har han på sig sin nya sele, den är bara lite för stor men han rör sig bekvämt i den. Jag hittar inte så bra på Skarholmen men till sist kom vi en liten strand där jag provade att gå i för att se om Tiger vågade doppa tassarna. Han gillade inte vågorna och satte sig bestämt ner och ville absolut inte gå nära. När jag stod kvar i vattnet började han skälla och blev lite sur och tyckte jag skulle komma upp ur vattnet. Så vi gick vidare... Med lite hjälp hittade vi ett lugnare ställe där vi kunde vila lite innan vi vände hem. Tiger gick faktiskt ner till vattnet där för att plocka upp en vassrot som han bar upp och låg och tuggade på. Det blev en mycket längre promenad än väntat då jag hade glömt bort hur långt det var från busshållplatsen till "hund stränderna", det hjälpte inte heller att jag tog en "genväg" tillbaka till bussen och tappade bort mig i ett villa område. Tiger var helt slut och åkte snålskjuts nästan hela biten till bussen, nästa gång får jag gå av ett par hållplatser tidigare.

Vi kom hem vid halv ett och det var tur, för molnen började lätta och det var påväg att bli varmt. Tiger har sovit sen vi kom hem och har bara fått tvingats ut för att kissa en gång    

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards