Tiger & Blaze

Alla inlägg den 20 juli 2011

Av Maija - 20 juli 2011 22:30

Jag hade sån tur med min schäfer Minto som small ner i backen när jag höll tillbaka klicket. Med Tiger har jag provat att vänta och att sitta på huk, men han försöker några olika beteenden sen går han. Så jag tog fram targetpinnen. Tiger har väldigt lätt för att lägga sig ner på ena skinkan, han lägger sig så direkt när han vilar så jag kan inte belöna ligg spontant i vardagen... Det första passet så böjde han sig ner för att nudda pinnen men satt helt rakt utan antydan till ligg, och när pinnen nuddade marken reste han sig. Vid andra passet precis när jag tänkte, nej nu vet jag inte vad jag ska göra så la han sig. Vi har lyckats få till fyra bra ligg med targetpinnen, först behöver jag klicka ett par gånger för att han böjer sig ner och nuddar den sen efter cirka tre sådana lägger han sig. Jag gillar inte att det blir så låg belöningsfrekvens, men jag får väl helt enkelt satsa på super kvalité när han väl lyckas. Ikväll var vi på klubben för första gången, men jag hade valt lite fel dag att åka. Under resans gång märkte jag att han var på ett "allt är läskigt humör" efter att han skällt ut bl.a skyltar och en flock med gutefår. Han pep en del på klubben men lugnade ner sig efter ett tag och vi övade på att gå fint i kopplet och kontakt. Vi åkte hem med nästa buss och provar igen någon annan dag när han är lugnare.


När jag fick hem Minto vid 8v vägde han 10kg, Tiger väger nästan lika mycket nu, jag märker verkligen att jag har en mindre hund nu. När Minto var 13v så reste han sina öron och vid 14v såg han ut som Dumbo, jag hittade den här söta bilden på honom idag   

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards