Tiger & Blaze

Direktlänk till inlägg 13 september 2013

Spår, rapport, rally och valpbus

Av Maija - 13 september 2013 22:26

Det har blivit en hel del hundträning i veckan. Jag har klarat mitt mål för veckan: att ta lite fler bilder, så förbered er på en bildbomb!

 

Med Tigersmål har jag hunnit träna på det mesta, men har en förkylning att skylla på. Vi har tränat rally en gång, gjorde tre banor med 5 olika nybörjarskyltar. Först så kunde inte Tiger någonting, inte sätta sig fot eller nåt. Vilket inte är så konstigt med tanke på att vi inte tränat det på mååånga månader. Men efter att vi gått igenom den första och andra banan så var Tiger på hugget och mindes allt :) Det vi inte tränat är skiftet sitt-stå-sitt med låsta framben, för det har jag inte orkat få till. Sen har vi inte tränat så mycket kedjor, men imorgon ska jag försöka få till rallybana med tio skyltar och det är ju en kedja.


Med Blaze träning har vi gjort allt utom att få flyt och kommando på byteslekar eller varit på brukshundklubben, vi ska däremot dit på måndag för rallyträning. Då ska han förhoppningsvis få träna på att bli hanterad av främlingar (=äta baconost) vilket han inte uppskattar särskilt mycket. Han har ändå lärt sig ett kommando denna vecka att "hälsa" och springer glatt fram till folk och fä när han får det kommandot :) Det har jag fått lite gratis i och med Tiger, men ändå han väntar på det och reagerar direkt.


I veckan har vi också träffat Sussi och bruksat oss. Denna gång följde Stina med hon också. Tre personer, sex hundar och hel del träningsgrejer får plats i en bil! Magic och Haven körde rapport medan de andra spårade. Det är så häftigt att se hur de utvecklas i rapporten och Haven har verkligen fattat vad han ska göra. Blaze spår blev lite misslyckat, jag satte ingen snitsel "för jag kommer ihåg" och släppte honom och gick bredvid spåret, men fram till maten kom vi och det var ju en fantastisk promenad vi hade i skogen tyckte Blaze ;) Tiger fick spåra Stina och tack vare lite lögn från runkeeper så blev det ett kortare spår än planerat men Tiger åt kattmaten lika glatt ändå.

   

Station A  

Blaze som satt lugnt och fint uppbunden för första gången.  

Tiger och Magic: syns att de är släkt för de ser båda så olyckliga ut jämt, de får aaaldrig göra nåt kul          

Magic vilar på stationen    

Haven påväg in  

Ikväll träffade vi Zonic för lite valpbus. Det är Blaze enda valpkompis som verkligen uppskattar brottningslekar lika mycket som han. Vi var vid Fyris och skulle se om Zonic ville bli blöt, och det var inga problem :D !

                                           

 
 
Sussie

Sussie

13 september 2013 23:33

Underbara bilder som vanligt! Tack så mycket för träningen! :-D

http://www.freestylehundar.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maija - 2 februari 2014 21:10

Nu lämnar jag bloggplatsen och har startat upp en ny blogg på weebly. Hoppas ni tittar in där! (Denna blogg får ligga kvar då det tyvärr inte går att exportera inläggen)   http://allroundaussie.weebly.com/ ...

Av Maija - 30 januari 2014 21:14

Efter ett litet uppehåll med klossen (betoning på litet) så har jag tänkt att han kan ju verkligen nästan ta ett varv, ska jag pusha honom? Ikväll körde vi snabbt en omgång som vi brukar och det gav inga framsteg, efter en paus kom tre riktigt goda g...

Av Maija - 28 januari 2014 11:32

Idag så kollade jag på mina mål och blev påmind om att vi inte tränat kedjor alls, trots att det var ett viktigt mål för dessa två veckor. Jag började med att tänka att vi har ju inte tränat ute så mycket (som en liten ursäkt) för att snabbt påminna ...

Av Maija - 26 januari 2014 20:13

Jag brukar inte skriva så mycket om mig själv i bloggen men jag måste få dela med mig av det här. Nu är jag färdig veterinär   och igår var det examensfest med ceremoni i vackra Uppsala universitets aula och sen middag och bal på slottet. Efter en lå...

Av Maija - 22 januari 2014 23:03

Idag har vi varit ute på en riktig långis i solen. Tiger fick prova en lösning på sina tossor, att använda vetrap för att fästa dem. Det gick bättre än utan men höll inte länge innan allt lossnade. Tiger får ont i sina tåleder när snön ligger på, jag...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards