Tiger & Blaze

Direktlänk till inlägg 26 september 2013

Första frostnatten

Av Maija - 26 september 2013 10:06

Idag var det frost när vi gick på morgonpromenaden och kyligare har det verkligen blivit. Det är mössa och vantar som gäller för frusna lilla jag!


Målen för vecka 38 har fått gälla även för vecka 39 och vi har jobbat med det vi ska och lite mer vissa gånger. Det har ändå inte blivit så mycket gjort som jag önskat. Det är för att min förkylning som inte riktigt bryter ut helt och bara gör mig segare och tröttare än vanligt.


I söndags mådde jag ändå så pass bra att vi åkte till Ockelbo för att valla. Det var många som hade kommit dit av Tigers syskon och det var så roligt att träffa alla och prata hund. Det var Birgitta och Thomas med Oskar som var så snälla och plockade upp oss med bilen i Uppsala   , sen var det Elin och Opal, Lennart med Jasper och självklart Annika med Hope och Emmi. Så roligt att se Tigers syskon, det hoppas jag att vi ska kunna göra oftare! Jag fick hjälp att filma första gångerna vi var in till fåren men lyckades klantig som jag är att ta bort dem från mobilen. Det gick iaf jättebra, Tiger som inte sett får särskilt många gånger och för mer än ett år sen, visste precis vad han skulle göra. Han gick med huvudet och svansen på topp, riktigt mallig! *I made them move I must be GOD!* Andra omgången satte jag på honom linan och han skötte sig fint. I en mindre fålla så kan jag förhoppningsvis (om nästa gång blir relativit snart) släppa honom och gå framför fåren.


Blaze fick även han gå in och träffa fåren. Det var en ganska stor ruta och inte de lättaste fåren men jag tänkte att jag precis som med Tiger skulle berömma när han tittade på fåren. Det är ju det där med att man inte ska tänka att den andra hunden kommer vara likadan ;) Blaze hade stenfokus på fåren och jag fick bromsa ordentligt i kopplet. Han lugnade ner sig liiite till andra gången och när jag plockade upp honom för att vi var färdiga så morrade han till *JAG ÄR INTE FÄRDIG!* Känner att intresse och driv för fåren inte kommer vara problemet för Blaze :P

Jag tog själv inga bilder med Annika gjorde det så ni får se litegrann av vad vi gjorde trots min klumpighet med att ta bort filmerna

                       


Och om ni undrar hur det går för Tiger och hans diverse hälsoproblem så kan jag säga att med muskler och leder går det utmärkt och med klådan ingen förbättring. Han ska nu får kortisondroppar i ögonen och har startat sin eliminationsdiet! 8 veckor hoppas jag att det blir, men svårt är det när det finns så mycket godis överallt på området och han lätt kan sno om Blaze råkar spotta ut något. Men jag håller tummarna! Hur bra går det då för hans leder? Så bra att han nu fått leka med Laban utan att han fick ont! Hade också turen att träffa vår ortoped samma kväll och också tyckte att han rörde sig fint och avslappnat   Märktes på honom att konditionen inte var som förr men han såg så himla lyckligt ut!                                          

Sen glömde jag visa filmen på när Tiger spårar från förra bruksträningen!

Jag provade också att ha båda hundarna i baggenbältet för att ha händerna fria och var så glad över att de kunde hålla kopplet sträckt nästan hela tiden ;)

 
 
Ingen bild

Anette o Bertil

26 september 2013 22:54

Så roligt att det gick bra med pojkarna! Vad duktig du är!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maija - 2 februari 2014 21:10

Nu lämnar jag bloggplatsen och har startat upp en ny blogg på weebly. Hoppas ni tittar in där! (Denna blogg får ligga kvar då det tyvärr inte går att exportera inläggen)   http://allroundaussie.weebly.com/ ...

Av Maija - 30 januari 2014 21:14

Efter ett litet uppehåll med klossen (betoning på litet) så har jag tänkt att han kan ju verkligen nästan ta ett varv, ska jag pusha honom? Ikväll körde vi snabbt en omgång som vi brukar och det gav inga framsteg, efter en paus kom tre riktigt goda g...

Av Maija - 28 januari 2014 11:32

Idag så kollade jag på mina mål och blev påmind om att vi inte tränat kedjor alls, trots att det var ett viktigt mål för dessa två veckor. Jag började med att tänka att vi har ju inte tränat ute så mycket (som en liten ursäkt) för att snabbt påminna ...

Av Maija - 26 januari 2014 20:13

Jag brukar inte skriva så mycket om mig själv i bloggen men jag måste få dela med mig av det här. Nu är jag färdig veterinär   och igår var det examensfest med ceremoni i vackra Uppsala universitets aula och sen middag och bal på slottet. Efter en lå...

Av Maija - 22 januari 2014 23:03

Idag har vi varit ute på en riktig långis i solen. Tiger fick prova en lösning på sina tossor, att använda vetrap för att fästa dem. Det gick bättre än utan men höll inte länge innan allt lossnade. Tiger får ont i sina tåleder när snön ligger på, jag...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards