Tiger & Blaze

Direktlänk till inlägg 29 september 2013

Utvärdering av veckan

Av Maija - 29 september 2013 10:14

Veckan har rullat förbi alldeles för fort, men vi har tränat lite grann och jag känner att jag har bra idéer inför nästa vecka.


Blaze tappar tänder för fullt och gnager på allt han kommer åt. Han börjar också bli riktigt duktig på det här med shaping och provar sig glatt fram när jag presenterar nya grejer. Vi shejpar fortfarande mest med props som klossar, balansplattor, kartonger, musmattor etc. Det är viktigt att ta många lekpauser eller belöna aktivt med godis, annars blir han helt passiv och bara stirrar. Han är duktig på självkontroll så det skippar jag helt att träna för tillfället, provade lite omväntlockande första veckan, men sen räckte det. Denna vecka har han visat att han inte har problem att röra sig bort från mig och det ska vi utveckla mer nästa vecka. Träningsmål kommer dock i ett annat inlägg. Blaze har också varit duktig och varit helt själv utan Tiger. Det gick jättebra och betyder att båda två kan få egna promenader på dagarna. Det blir mycket lättare att träna hundmöten med Blaze när det bara är vi två + att jag märkt att han är lite blygare när storebrosan inte är med.


Tiger har det inte gått så mycket framåt med. Han är väldigt taggad utomhus och har svårt att jobba med externbelöning, sist så tyckte han ändå att torrfodret var värt att jobba för så jag hoppas kunna variera mig lite med hans z/d. Vi har jobbat med att gå in i fotposition på högersidan. Det har inte gått framåt alls, han kan med plattform men utan så blir det jättesvårt. Ska prova att stå till en vägg inne så att han inte kan gå in på vänstersidan först för att sen gå till höger. Ska också tänka på att inte stå i tävlingsposition för det betyder ju oftast ingång till vänster. Vi får se hur det går helt enkelt ;) han har äntligen fått kortisondroppar till ögonen och blev efter ett dygn av intensivt droppande helt bra, så skönt för han hade börjat knipa med ena ögat och det hade börjat bli svullet. Han njuter av att vara utan sin tratt samtidigt som han känner sig lite oälskad för att han inte får dela frukostmacka med mig.

 
 
Annka & Co.

Annka & Co.

3 oktober 2013 12:17

Så skönt att hans ögon är bra igen :-)
Jättekul att se träningsfilmen
Kram

http://www.gammelflaxen.blogplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maija - 2 februari 2014 21:10

Nu lämnar jag bloggplatsen och har startat upp en ny blogg på weebly. Hoppas ni tittar in där! (Denna blogg får ligga kvar då det tyvärr inte går att exportera inläggen)   http://allroundaussie.weebly.com/ ...

Av Maija - 30 januari 2014 21:14

Efter ett litet uppehåll med klossen (betoning på litet) så har jag tänkt att han kan ju verkligen nästan ta ett varv, ska jag pusha honom? Ikväll körde vi snabbt en omgång som vi brukar och det gav inga framsteg, efter en paus kom tre riktigt goda g...

Av Maija - 28 januari 2014 11:32

Idag så kollade jag på mina mål och blev påmind om att vi inte tränat kedjor alls, trots att det var ett viktigt mål för dessa två veckor. Jag började med att tänka att vi har ju inte tränat ute så mycket (som en liten ursäkt) för att snabbt påminna ...

Av Maija - 26 januari 2014 20:13

Jag brukar inte skriva så mycket om mig själv i bloggen men jag måste få dela med mig av det här. Nu är jag färdig veterinär   och igår var det examensfest med ceremoni i vackra Uppsala universitets aula och sen middag och bal på slottet. Efter en lå...

Av Maija - 22 januari 2014 23:03

Idag har vi varit ute på en riktig långis i solen. Tiger fick prova en lösning på sina tossor, att använda vetrap för att fästa dem. Det gick bättre än utan men höll inte länge innan allt lossnade. Tiger får ont i sina tåleder när snön ligger på, jag...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards