Tiger & Blaze

Alla inlägg den 18 november 2011

Av Maija - 18 november 2011 23:42

Idag har vi inte gjort mycket, jag sparade energin till min munta idag. Tyvärr tajmade min förkylning det så att jag knappt kunde prata  


Idag var en riktigt bra dag för oss. Tiger har klarat alla hundmöten idag galant. Och då menar jag verkligen galant! Vid ett nära möte så visslade den hundens matte och då stannade han och tittade, men det är helt okej för mig. Sen såg han en hund på håll som han brukar bli helt galen av att se (dessutom på morgonrastningen då han brukar vara som värst) och han fortsatte att gå med mig. Samma promenade såg vi en hund på andra sidan gatan och Tiger gick fint i kopplet och tittade på den, trots att den var intresserad av honom. Belöning: lek med kaninskinnet. Det blir bra när jag måste sluta fylla handen med godis vid mötena för jag vill att han ska ha möjligheten att titta på hunden vi möter. Jag vill inte att han stirrar sig blind på mig eller min hand.


Jag har lyckats med att skvallerträna cyklar och inte med mening. Jag har ansträngt mig för att gå på nya promenadsträckor nu när jag varit sjuk för att Tiger ska få lukta på lite nya ställen, och då går vi på en cykelbana. För att han inte skulle vara i vägen eller få för sig att jaga efter, så har han fått godis för att gå bredvid mig varenda gång det kommit cyklar. Nu har han börjat gå till min sida och tiggt godis när han ser cyklar Det är jättebra, och jag tror det är så jag vill att han ska göra när han ser hundar. Han måste väl inte gå bredvid mig, men det vore bra för då kan de mötande känna sig tryggare med att han inte kommer gå fram.


Jag hittade den här artikeln av Susan Garett och tänkte att jag skulle prova och se hur det funkar för mig och Tiger. Han har bara en leksak som jag vet att han kan leka med var som helst som han är tokig i, och jag har inte lyckats få till en ny sån..

http://www.clickerdogs.com/createamotivatingtoy.htm

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards