Tiger & Blaze

Alla inlägg under juli 2011

Av Maija - 4 juli 2011 21:02

Idag har vi lyckats med bakdelskontrollen! Jag har försökt att få honom att backa vid mitt vänstra ben bredvid en vägg (jag har bara försökt en gång). Tiger tycker att det är läskigt att vara mellan mitt ben och väggen och jag trodde jag skulle behöva ta fram targetpinnen, men nu ställer han sig där om än lite tveksamt och kan backa ett till två steg bakåt. Jag har tyvärr ingen video på det, men jag har en på vår sitt träning  
Jag hoppas att bakdelskontrollen går framåt så vi kan börja öva utgångsposition snart, det är bara så himla roligt att träna in Här är Tiger på sin favorit sovplats, när han kom försökte han krypa upp på hyllan för att sova men nu är han alldeles för stor   

Av Maija - 3 juli 2011 21:24

Det är verkligen roligt att träna med Tiger. Han förstår när det är dags att träna och kommer in i position, och när vi är ute försöker han "sno" till sig ett träningspass genom att springa framför mig och snabbt sätta sig eller titta på mig   Han är också jätteduktig på att ta kontakt nu och kan fortsätta gå med mig även om hans ser en människa (på långt avstånd).


Han har mycket energi nu och springer ut och kastar sig i kopplet, jag är himla orolig över att han gör illa sin nacke. Så nu har jag beställt hem en sele, jag passade även på att beställa hem lite snitslar till spårläggandet. När han har selen kommer han också kunna ha långlina på sig så vi kan träna att vara lös på fler ställen      

Av Maija - 2 juli 2011 12:57

De senaste dagarna har Tiger verkligen vuxit! Han har inte gått upp så mycket i vikt, men han har blivit mycket högre. Han har också börjat få täckhår som sticker ut från valppälsen så att han ser ut som en igelkott.

     

Vi har hunnit med att träna en hel del i dagarna. Framför allt på kontakt och Tiger har fått gå lös lite utanför området. Han är duktig och tar kontakt då och då men jag tror inte att han skulle stanna om han såg någon han ville hälsa på, men framåt går det   Vi har också hunnit med att träna sitt och targeting med musmatta. Tiger kliver på musmattan men verkar inte helt medveten om vad det är han gör som ger klicket, men vi har bara provat två gånger.


Lekandet har blivit bättre. Med hjälp av lite frolicar springer Tiger gärna tillbaka till mig med bollar, men med mer tuggvänliga föremål lägger han sig gärna en meter framför mig och tuggar på den. För att Tiger och jag ska kunna busa riktigt ordentligt utomhus så har jag satt fast ett långt snöre i en kong, och det är en stor favorit.
   

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards