Tiger & Blaze

Direktlänk till inlägg 14 november 2011

Inställd utställning och kennelhosta

Av Maija - 14 november 2011 11:05

Vi åkte inte på utställning i söndags    Tigers kompis fick kennelhosta och började bli sjuk på lördagen. Han verkar inte alltför medtagen och nyser mest hela tiden, så det är skönt.


Så igår åkte jag till Stockholm med Tiger, jag var nämnligen säker på att det redan borde ha visat sig om han skulle bli sjuk och vi hade knappt umgåtts med den hunden som smittade hans kompis.. Så i Stockholm träffade han min brors vavvor för första gången. Tiger var superduktig och tog det försiktigt. När han insåg att det enda sättet för dem att komma fram var när han låg stilla på rygg, så gjorde han det hela tiden. Sen efter ett tag så kunde han inte hålla sig och la sig upp på magen men då blev det för läskigt och de hoppade upp på soffan och fortsatte att skälla. Tiger hade dock varit busig han också, för på kvällen fick jag ett sms av min bror som sa att "någon" hade kissat i sängen två gånger. Det måste varit lite kiss för det kom bara på påslakanet. Och Tiger rastades till och med en extra gång så jag tror inte det var för att han var kissnödig. Jag vet inte hur mycket revir/dominans tänk det finns i kissande om ens något, men kissnödighet var det nog inte. Han har ju kissat i vår säng en gång, men annars har vi inte haft olyckor sen första veckorna hemma. Han är iofs inte van med att vara inomhus hos andra längre stunder, så han kanske tror att det är okej.. Aja jag får hålla koll så han inte smiter upp och kissar i flera kompisars sängar helt enkelt.


Imorse så började Tiger fnysa lite, han har inte gjort det något mer, men så var det med hans kompis i början också. Visste jag inte att hans kompis var sjuk så skulle jag inte tro att det var något. Super dumt att han fick träffa vavvorna igår, men samtidigt svårt att veta att han skulle bli sjuk. Jag håller tummarna för att inga fler blir smittade och nu är det isolering som gäller i en vecka fram över. Alla som hälsat på honom har varnats, som tur är så har han inte fått leka nu när han skulle vara utställningsfin. Men man vet inte exakt när han började utsöndra virus heller.


Nu blir det hjärngympa och ingen ansträngning för honom, vi ändrar träningsmålen och skulle det bli väldans synd om honom så kan han ju få endast färskfoder och extra kärlek i ett par dagar så kommer han nog bli gladare   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maija - 2 februari 2014 21:10

Nu lämnar jag bloggplatsen och har startat upp en ny blogg på weebly. Hoppas ni tittar in där! (Denna blogg får ligga kvar då det tyvärr inte går att exportera inläggen)   http://allroundaussie.weebly.com/ ...

Av Maija - 30 januari 2014 21:14

Efter ett litet uppehåll med klossen (betoning på litet) så har jag tänkt att han kan ju verkligen nästan ta ett varv, ska jag pusha honom? Ikväll körde vi snabbt en omgång som vi brukar och det gav inga framsteg, efter en paus kom tre riktigt goda g...

Av Maija - 28 januari 2014 11:32

Idag så kollade jag på mina mål och blev påmind om att vi inte tränat kedjor alls, trots att det var ett viktigt mål för dessa två veckor. Jag började med att tänka att vi har ju inte tränat ute så mycket (som en liten ursäkt) för att snabbt påminna ...

Av Maija - 26 januari 2014 20:13

Jag brukar inte skriva så mycket om mig själv i bloggen men jag måste få dela med mig av det här. Nu är jag färdig veterinär   och igår var det examensfest med ceremoni i vackra Uppsala universitets aula och sen middag och bal på slottet. Efter en lå...

Av Maija - 22 januari 2014 23:03

Idag har vi varit ute på en riktig långis i solen. Tiger fick prova en lösning på sina tossor, att använda vetrap för att fästa dem. Det gick bättre än utan men höll inte länge innan allt lossnade. Tiger får ont i sina tåleder när snön ligger på, jag...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards