Tiger & Blaze

Alla inlägg den 3 april 2013

Av Maija - 3 april 2013 18:12

Idag har jag varit tråkig och varit borta och pluggat på biblioteket hela dagen. Men nu på eftermiddagen när jag kom tillbaka så har vi suttit ute i solen och värmt näsorna. Jag passade också på att lägga årets första spår, precis här på fältet utanför oss. Det var knappt hundra meter, korv i spåret, 3 snusdosor med korv och låg ca 20min. Ville bara kolla om han helt glömt bort hur man spårar sen sist. Det gick bra, han jobbade väldigt lugnt och metodiskt, nästan lite för lugnt så jag tror vi ska byta bötcherselen mot en vanlig promenadsele så att han inte går från spring till sengångare.


Sen gick vi några "pinnspår" med 6 spårpinnar ca 1/2 meter ifrån varandra. Det gick bra, var lite svårt att få honom att titta mot marken och typ inte ställa sig fot eller göra något trick, men när han såg pinnarna så apporterade han glatt. Ska öka upp till några meter emellan för han kommer få svårt med markeringen när han kommer in i spårandet.

 
  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards