Tiger & Blaze

Alla inlägg den 6 april 2013

Av Maija - 6 april 2013 12:36

Nu på morgonen har vi lagt två spår. Tanken var att det skulle vara ett 300m spår och ett pinnspår men det var lite dålig terräng och jag fegade ur och la ett 100m spår och ett pinnspår. 100m-spåret gick utmärkt, han tappade bort sig en gång men hittade tillbaka. Han klarade av skiftena mellan gräs och snö och det allra häftigaste var att en hare hade gått över mitt spår och Tiger blev tydligt intresserad men valde att gå vidare i mitt spår   Nästa gång ska vi åka ut till en riktig skog där vi kan lägga längre spår eller köra ett långt spår på ängarna här ute. Pinnspåret var flera pinnar väldigt nära och nu när spårmunderingen var på så gick han bara förbi dem, men jag la ett precis framför honom och då nosade han fram pinnarna och apporterade. Mer att jobba på där men det fixar vi   

       

Farten var det inga fel på idag, däremot verkar han obekväm med bötcherselen, tror att den nyper lite och fastnar i pälsen. Tror det blir en halvnome sen när det finns pengar. Innan spåren så tränade vi lite och det behövs, han behöver ladda ur lite innan. Vi tränade kontakt, inkallningar och stadga.

       

Jag fick också möjligheten att testa en ny app till spårandet, my tracks. Den var inte helt perfekt men tror den gör ett hyfsat jobb. När jag får lön i sommar så funderar jag på att köpa dog tracks, verkar vara en riktigt bra app men den kostar 75:- så vi får se

 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards