Tiger & Blaze

Alla inlägg den 14 april 2013

Av Maija - 14 april 2013 17:25

Tiger verkar helt slutkörd och sover minst en timme efter varje promenad, jag vet inte om det är för att det är jobbigt att gå långsamt och kontrollerat eller för att han känner att han nu äntligen får vila ordentligt, men bra passar det sig. Vi går mindre än 2km på ca 50min så han borde inte bli fysiskt trött.


Vi har kommit på en bra leksaksbelöning där han får ett gosedjur som han sliter urfyllningen och som jag stoppar tillbaka och så kör vi igen. Sen har han även fått fyllda märgben där jag mixat hans torrfoder med vatten och lite laxolja och stoppat i frysen - var väldigt uppskattat    När vi väl tränar är han minst sagt övertaggad men det blir en bra övning för honom att tänka och lyssna trots att han är exalterad.


Sen har jag hittat honom där han i smyg slickar och gnager på apportbocken. Han har ju aldrig tuggat när han bär saker så jag är bara glad att han gillar den och bytte den diskret mot lite godbitar. Nu håller vi tummarna för bra väder imorgon så ska vi träna kontakt på klubben när rally-gruppen träffas på kvällen   

 

         

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards