Tiger & Blaze

Alla inlägg den 6 januari 2012

Av Maija - 6 januari 2012 23:17

Fokusträningen eller snarare ståträningen går bra. Vi har tränar 5x2 cirka fyra gånger och Tiger kan stå 5sekunder och titta på mig, han kan också följa efter två meter. När jag står stilla är han säker på vad han ska göra i tre sekunder, sen blir han osäker och kan göra något annat. Så vi har lite mer träning framför oss.


I veckan när Dori och Tiger lekt så har hon sprungit mot/sprungit fram till andra hundar (inte bara jag som har unghund  ) och Tiger har kommit till mig (utan att jag ropar!). Så det känns bra, men generellt är det mycket hormoner som spökar. Det är just spöken han ser och skäller på, speciellt på kvällen.


Yrja mår mycket bättre nu, hon var helt tyst efter att metadonet gick ur kroppen. Däremot har hon slickat/rivit (tror vi) upp ett sår ovanför operationssåret som är infekterat. Det tvättas och smörjs in och hon har fått ett av mina linnen att ha på sig.  

Tiger och Dori är verkligen pinntokiga. Maria och jag hoppas att det är en fas men de har hållit på ganska länge nu. Maria kastar aldrig pinnar till Dori och jag har nog kastat mindre än tjugo pinnar till Tiger. Jag tror de förstärker varandra. Den ena tar en pinne som den andra ska jaga ifatt och blir det för jobbigt att få pinnen så tar den pinnlösa hunden upp en ny pinne. Så stirrar de på varandra med varsin pinne i munnen tills de är övertygade om vilken som är roligast.

                           

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards