Tiger & Blaze

Alla inlägg den 23 januari 2012

Av Maija - 23 januari 2012 19:05

Tiger har spårat nästintill perfekt idag!   

På vägen hem från skolan så la jag ett 100m snirklande spår med små blodpudding-högar i var 20:e steg, med vinden i ryggen. Liggtid 30min


Jag gick runt området med Tiger och vi träffade Turbo. Så Tiger var inte helt lugn när vi gick till spåret och jag tänkte att han kanske skulle gå på fort, speciellt nu när det var så nytt.


Han tappade bort sig 2ggr i början p.g.a att han bara gick framåt när spåret avvek lite åt sidan. Jag kunde se var jag gått i snön (Tiger förstår sig inte på sånt som att följa fotspår) så jag kunde låta honom gå på helt fel. Och han vände snabbt och skiljde på mina nya och mina gamla fotspår och fortsatte i rätt riktning Efter andra gången han tappat bort sig så lugnade han ner sig rejält. Han gick lugnt och koncentrerat fram och märkte snabbt om han var påväg bort från spåret. Han blev lugnare och lugnare ju längre han kom och hade tålamodet att stanna och äta upp alla blodpuddingbitar mot slutet  


Jag har bestämt mig för att klappa om honom som "slut-rutin" då han har svårt att sluta spåra. Sen tog jag bort honom från spåret och såg till att verkligen berömma så han inte skulle tro att jag tog bort honom för att han gjorde fel. Han vill verkligen fortsätta spåra och det är svår att få kontakt med honom. Jag ska prova att lägga favoritleksaken i slutet för att se om det kan bryta hans spår-mode. Annars får vi prova med att gå till filten.


Allt som allt så var han helt underbar idag när vi spårade och jag ska lägga flera sånna här korta spår i veckan !

     

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards