Tiger & Blaze

Alla inlägg den 10 januari 2012

Av Maija - 10 januari 2012 19:16

..och Tiger har varit utan mig en hel dag för första gången på väldigt länge. Det var tur att Abtin var hemma som sällskap för han var lite mera orolig än vanligt och sov vid dörren hela dagen. I övermorgon ska jag prova att lämna honom i rastgården i två timmar och jag tror inte det ska vara några problem när han har sin kompis där.


Fokus träningen har gått väldigt bra. Jag känner att vi faktiskt kan lämna den lite nu för att börja träna fotgående!



Jag har tänkt att jag ska lägga spår med Tiger i helgen, men vi får se. Han är väldigt stirrig och hormonell fortfarande men lägger jag spontanspår som han missar så vet ju inte han om det och ingen skada är skedd. Annars kanske jag ska köra lite frispår med honom.

Lekandet går väldigt bra. Han har förstört några leksaker till med sitt kampande   Vikten hamnar mer och mer rakt bakåt och jag tror han börjar inse att det finns en skillnade mellan att vinna leksaken när jag visar handtarget (=kom tillbaka, även om han släpper leksaken och kommer) och vinna leksaken när jag säger *spring* och jagar efter. Sen är jag nöjd med att ha hittat ett steg mellan kampa utan hundkompis och kampa med stilla hundkompis på långt avstånd. Mitt på området har han en hög förväntan på att det kan dyka upp lekkompisar så när vi kampar där kan han tappa i intensitet och tittar bort med blicken även fast han drar i leksaken. Vi har lekt en del på området nu och idag så tittade han ut på sidorna MEN han kampade hårt. Imorgon ska vi också till BK för att leka lite nära andra hundar. Sen har jag fjärrlånat "från valp till stjärna" och "med sikte på 10:an" och jag hoppas att de kommer snart för jag har hört att de är riktigt bra. Nu ska jag plugga för att belöna mig själv med att fila på en bra plan för fotgåendet   

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards