Tiger & Blaze

Alla inlägg den 30 januari 2012

Av Maija - 30 januari 2012 19:36

Igår var Tiger jättetrött på kvällen. Så mycket ny träning. I vanliga fall tränar vi inne kanske 1min x 2 om dagen, sen leker vi mest utomhus och tränar inkallningar. Träningen tar nu cirka 15min x 4 + en massa nya regler på promenaderna och längre sträckor där han går sakta i skritt bredvid mig.

Men nu när snart två dagar med vila är över kom Tiger-monstret fram för att leka  

Såsom han studsade och rusade i kopplet nu på kvällen. En gång slet han sig loss och sprang runt runt runt på en snöhög. Sen såg vi en lekkompis till honom och han pep jättehögt. Nu vill Tiger leka! Jag måste bara skratta för det är 29 dagar kvar som vi ska vila innan vi utvärderar sjukgymnastiken, undra hur det ska gå. Jag vet att jag iaf kommer få bättre kontroll på honom när läderkopplet kommer och jag faktiskt har ett koppel som inte glider hur som helst i handen. Och vid möten med lekkompisar kommer den beställda ruff wear selen vara helt underbar med sitt handtag på ryggen. 

 

Till vänster Tigers vanliga träningsprotokoll, till höger hans utvärderingsmall för sjukgymnastiken.


I början av kvällspromenaden gjorde Tiger ett ypperligt spårarbete     Jag gick 200m denna gång, lät det ligga kanske en kvart och jag har börjat smyga upp raksträckorna till ungefär 15-20m innan jag går en liten kurva. Så flera svårigheter, det var dessutom en massa fågel och rådjursspår runtomkring (vilket Tiger insåg förra veckan är det bästa som finns att lukta på). Han följde spåret bra, var lite snabb med noggrann så det är helt okej för mig. Mycket rätt så ville han efter en längre raksträcka springa framåt men insåg efter en gång att så tappar han bort sig. Sen till the grand finale, jag hade lagt ut hans KONG i spåret. Det är första föremålet någonsin! Det konstiga var inte att han hittade den, utan att han faktiskt släppte spåret och vi kunde leka med den. Dessutom förstod han att spåret var slut efter det och kopplade bort det resten av promenaden   Vi har också fått klartecken att fortsätta spåra under denna månad av vila, och vilken spårchampion han kommer bli !  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards