Tiger & Blaze

Alla inlägg den 20 januari 2012

Av Maija - 20 januari 2012 21:06

För mig har veckan varit stressig och jag har lyckats att ha riktigt oflyt. Just nu känner jag mig dessutom lite sjuk. Men Tiger är pigg och glad!


Vi har gjort flera roliga nosövningar. Jag har gömt leksaker i lägenheten som han får leta rätt på och så har vi haft små godissök utomhus. Idag fick han leta efter en leksak + att vi lekte extra mycket. När han söker fritt är han väldigt noggrann, precis som i upplocket av spåret. Imorgon ska vi spåra lite och jag ska experimentera lite för att se om ajg kan få ner tempot.


När vi lekte idag såg jag en hund på långt avstånd, det såg ut som att de tränade fot (vi var på en stor fotbollsplan). Så jag fortsatte att leka med Tiger och sen när jag tittar upp så är de helt plötsligt 5m ifrån oss. Tiger fick lov att kampa några sekunder till, sen sa jag "titta" och matade på med godis. Jag måste påpeka att herrn var väldigt lös för tillfället (jag var liiite nervös). Sen kampade vi vidare men då gick det förbi två hundar 5meter bort på andra sidan som pep och ville leka dem också. De hundarna blev Tiger triggad av och slutade leka. Jag passade på att diskret knyta fast snöret (som var fäst i kongen) till hans sele. Sen fortsatte vi leka och Tiger var inte medveten om att han satt fast. Han var jätteduktig och följde mig glatt till ryggsäcken där kopplet var när vi lekt färdigt. Sen fick han rusa runt som en tok lös och vara galen på egen hand resten av promenaden. Efter två timmar var jag hungrig och trött, Tiger var oförskämt pigg som vanligt   

 

Idag har jag fått hem två böcker som jag lånat och så har jag köpt den stora fina bollen som både jag och Tiger behöver för vår sjukgymnastik. Jag klickade en omgång för intresse för bollen och han lägger tassen på den nu. Det kommer nog dröja lite innan Tiger ska göra sjukgymnastik-övningar på bollen. Just nu lyfter jag benen diagonalt och låter honom balansera, han är mycket sämre när jag lyfter så han måste lägge tyngden på höger framtass. Jag väntar fortfarande på mejl med mer instruktioner och då blir det att träna sjukgymnastik lite varje dag.

 

När jag la ner bollen lät den konstigt och Tiger bestämde sig för att vara misstänksam mot den i några sekunder :P  

Sjukgymnastiken kommer ta tid ifrån min vanliga träning så jag kommer bara hinna träna på en grundfärdighet per vecka. Men sjukgymnastiken kommer inte bara få honom att gå rätt, det kommer ge bättre kroppskontroll, bättre muskler och träna honom att jobba koncentrerat under längre tider. Sen fick jag hem agility dvd:n idag, så det ska vi hinna med snart. Gissa om jag kommer ha en trevlig helg med både böcker, boll och dvd ;)

 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards