Tiger & Blaze

Alla inlägg den 22 januari 2012

Av Maija - 22 januari 2012 21:47

På fredagen så tvättade Abtin våra lakan och vi bäddade nytt och fräscht i sängen. Så jag kryper ner väldigt nöjd över att det för en gångs skull inte fanns grus i sängen. Tiger hoppar upp bredvid mig och börjar krafsa lite (han brukar vilja lägga sig under täcket ett tag) och så KISSAR han i sängen!


Det är inte första gången han kissar där. Och ska vi ge oss på att försöka tolka lite så var båda gångerna på Abtins sida av sängen. Det är nämnligen så att det finns en liten konflikt mellan Tiger och Abtin när det kommer till sängen. Jag och Abtin har inte kunnat sova tillsammans på jättelänge för att han snarkar. Så det blir väldigt mycket Tiger och jag när det är läggdags. När Abtin kommer in i sovrummet så hoppar Tiger upp och ska vara emellan oss. Vilket inte är så ovanligt då han brukar skutta emellan oss och vilja pussas eller kramas. Men då är det med svansviftningar och väldigt avslappnat, mera åh ska "vi" kramas nu så roligt! I sängen är han stel och vill inte pussa husse. Han beter sig väldigt annorlunda. Abtin har nu sista tiden slängt lite godis till Tiger när han kommer in och jag tycker att Tiger beter sig bättre. Han hoppar upp för att lägga sig nära mig men är mer avslappnad.


Ska vi lämna den övertolkningen så kan det vara så att han helt enkelt kissar på nytvättade saker. Det är ju inget annat som vi tvättar så ofta som sängen. Och jag är inte säker men jag tror att Tiger kissat på ett par nytvättade hundfiltar någon gång.. Aja jag får väl vara nogrann med att ha på överkastet tills sängen luktar mer "normalt".


På lördagmorgonen så la jag ett spår med Tiger. Jag snirklade lite brett och provade att lägga en leksak i spåret. Tiger var nogrann när han plockade upp spåret men sen sätter han fart framåt. När han tappade spåret så märkte jag på honom för första gången att han brydde sig och ville leta tillbaka. Annars bryr han sig inte så länge han spårar något. Tempot minskade lite, men så fort han hittade spåret igen så sprang han bara framåt. Han hittade några högar med blodpudding men sen tappade han bort sig så totalt att jag fick binda honom och hämta leksaken innan vi gick hemåt. Jag ska prova att se om jag inte kan lägga flera snirklande spår nästa vecka, så kanske han lär sig att vara noggrann. Jag har varit tveksam att göra det svårare för honom då han inte bara slarvar utan han är väldigt stressad också = för svårt.. Men vi får se hur det går, jag hoppas det kan hjälpa


På lördagen kom min kompis Karin. Det blev trångt i soffan och efter några timmar av att Tiger klängt sig upp på flera ställen om och om igen för att lägga sig på alla, för att sen bli sur för att vi nuddar hans bakben *voff* så satte jag mig bredvid soffan. Tiger tog min plats och njöt av att få vara med och vara nära Karin. Själv har jag fått en dunderförkylning med feber så jag skickade hem Karin och har mest legat och sovit sen dess.    

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards