Tiger & Blaze

Alla inlägg den 4 december 2013

Av Maija - 4 december 2013 08:51

Idag kommer handla om något som Susan Garrett kallar Reinforcement zone (RZ). Det är det område där hunden förväntar sig belöning och det blir oftast framför föraren. Jag föredrar att mina hundar gillar att gå vid mina sidor och jag tror det är väldigt bra om man ska hålla på med hundsporter. Det är också bra i vardagen om man vill ha en hund som går vid sidan när man möter andra hundar, cyklister eller människor. När RZ är väl inlärt har man en bra grund för fotgåendet.

 

Jag belönar helt enkelt hunden vid sidan och Susan Garrett har gett tipset att satsa på att belöna vid byxlinningen. Något jag tycker är svårt som inbiten lydnadsmänniska är att få lika mycket värde på höger- och vänstersida. Så det kan vara bra att hålla koll på. Med Blaze har jag bara matat honom ståendes vid sidorna för att sen flytta mig ett fjärdedelsvarv och belöna när han följer efter, jag har också provat att bara gå framåt och belöna i RZ. Jag belönar också inkallningen i RZ och när mina hundar tar kontakt på promenaderna.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26
27
28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards