Tiger & Blaze

Alla inlägg den 10 december 2013

Av Maija - 10 december 2013 09:30

Nu blir det en gammal goding, klossen.


Hunden ställer sig med frambenen på något högt som en tjock bok (här kommer min patologibok till användning) eller en liten pall. Sen lär man hunden att gå runt föremålet genom att ha kvar framtassarna men röra bakbenen. Jag lär det här åt båda håll och vill helst att hunden ska kunna göra det oavsett om jag står där eller inte. Det ger bra bakdelskontroll och kan användas för att träna ingångar. Tiger lärde sig snabbt klossen men fick väldigt svårt att att röra sig förbi min mittlinje. Helt mitt fel då vi övertränade att röra sig runt precis framför mig. Blaze har jag haft svårt att lära att ta flera steg utan att jag rör mig. Hans ligg dominerar (blev snabbt en favorit) och han lägger sig gärna och bara skäller. Men jag har en plan för att få igång lite rörelse igen (se träningsmålen om ni är intresserade hur).


Här kommer en film på Tiger när han är 9 veckor och det är andra gången vi provar att träna med klossen.

Så hittade jag två andra filmer på Tiger när vi tränar med klossen

Här är Blaze's senaste pass

Av Maija - 10 december 2013 07:30

Stort grattis till Blaze och hans syskon på 6-månaders dagen!   

 

Jag kan inte fatta att han redan blivit sex månader. Samtidigt känns det som att han alltid varit här, han passar så bra in i vår lilla familj och är en fröjd att ha att göra med (okej några gråa hårstrån orsakar han såklart ibland). Jag är så glad att jag har honom och oerhört tacksam för att jag fick förtroendet att få ta hand om denna fantastiska lilla kille!


Jag har självklart hunnit ta sex månaders bilderna i den fina snön som lagt sig, han har fått sån himla fin (och krullig) päls :) Förra veckan vägde han 20,4 kg så han är kanske inte så liten längre. Och sist jag mätte mankhöjden så var han 52cm hög. Nu får storebrosan se upp, snart går han om honom i både vikt och höjd!

   

Stor kille som börjar få en krage
     

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26
27
28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards