Tiger & Blaze

Alla inlägg den 16 december 2013

Av Maija - 16 december 2013 16:05

Det här inlägget är inspirerat av en recallers lek: Tug-Sit-Take off-Tug


I recallers handlar det om att leka med hunden - sno leksaken från hunden - hunden erbjuder sitt - du rör dig - ger frisignal - och fortsätter leka. Det vore synd att begränsa den här leken till att bara sitta. Jag använder den när jag kör kedjor och när jag gör inmarscher på plan. I början gör jag som så att jag bestämmer om jag vill ha ett passivt beteende som sitt/ligg/stå eller ett aktivt beteende sen busar upp hunden, tar leksaken, väntar på att hunden erbjuder ett beteende och leker igen. Ibland belönar jag transporter och ibland så leker jag och flyttar mig till en ny plats där jag väntar på kontakt eller något liknande. Går även bra att använda den här leken med kommandon, det är ett utmärkt sätt att se om hunden kan lyssna när den är uppjagad.


Här kommer en film på Blaze's första pass tidigare i veckan


Av Maija - 16 december 2013 13:39

Nu har jag i dagarna blivit alldeles olidligt sugen på att träna lydnad. Eftersom Tiger inte bör träna lydnad är det dags att strukturera upp Blaze's grundträning   Jag gillar att ha en överblick över det vi behöver kunna för annars blir det svårt för mig att veta i vilken ände jag ska börja och det blir lätt lite av allt. Så igår satt jag och gjorde en powerpoint med en slide för varje del och vad i det som ska fungera, hundnörderi på hög nivå!

Är så roligt att bli riktigt pepp på lydnaden igen.


Här kommer ett smakprov  

             

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26
27
28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards