Tiger & Blaze

Alla inlägg den 23 december 2013

Av Maija - 23 december 2013 10:30

Idag blir det en styrkeövning som vi jobbar på just nu, att krypa baklänges.


Krypa kräver mycket ansträgning så jag försöker tänka på att inte köra för långa pass och Tiger ska nogrannt utvärderas om han klarar av det här tricket. Med Blaze la jag honom ner och tryckte en godis långt bak mellan frambenen och klickade när han kröp ett steg bakåt, jag tänker att det får bli ett handtecken som jag sen bantar bort. Att börja med att de kryper bakåt ger extra bakdelskontroll och kommer säkert vara bra när han ska lära sig att krypa framåt ;)


Tiger har haft mycket rehab där han ska ligga på sidan och för honom betyder en godis som lockar när han ligger ner att han ska rulla över på sidan. Med stor pessimism provade jag att göra likadant med Tiger som jag gjorde med Blaze och det gick inte alls. Jag provade att lägga honom och säga backa, men han reste sig och backade. Vilket är helt rätt! Det betyder just gå bakåt när du står upp. Så det kändes lite dumt att prova men tänkte se om det fungerade. Nästa steg blir att prova att träna det med en barriär över honom (typ en stol). Uppdatering kommer! Har ni något innovativt sätt att lära det här på så skriv gärna en kommentar med ett tips.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26
27
28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards