Tiger & Blaze

Alla inlägg den 19 december 2013

Av Maija - 19 december 2013 10:30

Nu såhär i slutspurten blir det kroppkontrolls övningar :) Idag är det Tiger som visar upp tasstarget med bakbenen.


En bra övning för kroppskontrollen och kan användas för att träna skiften, lära hunden att lyfta på ett bakben, kontaktfält etc. Tiger kommer visa när han backar upp på en av mina balanskuddar. Jag lärde Tiger det här genom att ställa kudden längst bak på en liten yta så när han ställde sig framför mig så hamnade bakbenen rätt. Sen har han blivit duktigare på bakdelskontrollen och jag kan frishejpa eller säga backa när han står framför ett föremål han ska ställa bakbenen på.

Av Maija - 19 december 2013 09:10

Nu har jag anmält och betalat det som kommer bli min första utställning!

Det blir en inofficiell valputställning i Sollentuna som Newfoundland klubben anordnar. Ska bli spännande och jag har redan kollat av Blaze's stadga i stå som är exceptionell med tanke på att vi inte tränat det alls. Han kan stå längre stunder och samtidigt bli klämd på och tittad i munnen av mig och mina kompisar. Han har ju blivit undersökt av (för honom) främmande veterinärstudenter flera gånger och det går också bra. Vi har fått låna ett utställningskoppel av Maria så nu kan vi öva vänstervarv i stil ;)  Jag är nervös för utställning är ingenting som jag kan men jag vet att jag inte ska ha på mig svart så han smälter in i mina kläder och tack vare att Sussi filmat sin utställningsdebut vet jag åt vilket håll jag ska springa.



Om en timme åker jag iväg till Stockholm och kommer vara utan internet och dator. Julkalendern kommer att postas på automatik men jag kommer inte kunna svara på frågor eller kommentarer under tiden jag är borta.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26
27
28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards