Tiger & Blaze

Alla inlägg den 21 december 2013

Av Maija - 21 december 2013 10:30

Idag blir det en kroppkontrolls övning, krama om ett föremål.


Det här lärde jag Tiger genom att be honom räcka tass nära käppen och vips så kramade han om den *klick*. När jag byggde duration så använde jag mig av "myggan" en omväntlockande övning där jag för en godis mot hunden och låter som en pipande mygga. Om hunden rör sig mot godiset blir jag tyst och stilla. Lärde Tiger den leken på skoj men det har blivit mycket användbart för att signalera stadga där det varit svårt att få till genom att succesivt öka tiden. För att få bra teknik på kramandet så vinklade jag käppen när jag lärde honom att krama. Det kan vara roligt att döpa det till olika beteenden för vänster- och höger tass + att hunden ska kunna göra det ståendes och sittandes. Kan utvecklas till att hunden kramar om något med båda tassarna samtidigt som den sitter fint.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26
27
28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards